BouwProfs

De bouw online verbonden.

BouwProfs discussie (354)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Kennismanagement in de Bouw heeft wel degelijk zin

Ik wil graag eens de mening peilen over kennismanagement. Aanleiding, een lezing volgende week op de beurs in Den Bosch (riolering). Daar z…

Begonnen door Erik van der Garde

9 22 Okt 2009
Antwoord van Erik van der Garde

Zijn de Onderzoekslabs Rijksbouwmeester oneerlijke concurrentie voor architecten?

De onderzoekslabs van de Rijksbouwmeester hebben oneerlijke concurrentie voor architectenbureaus tot gevolg stond afgelopen week te lezen i…

Begonnen door Andre Letsch

4 22 Okt 2009
Antwoord van Emile Revier

KoopGarant; de oplossing voor commerciële ontwikkelaars?

Voor mijn scriptie (Planologie, Universiteit van Amsterdam) onderzoek ik of KoopGarant een maatregel kan zijn tegen een stagnerende vraag o…

Begonnen door Arend Janssen

3 19 Okt 2009
Antwoord van BouwProfs Redactie

Wie is er in deze tijd nog bezig met de nieuwbouw van een bedrijfspand?

Van de woningbouw is het algemeen bekend dat deze in het slop zit. Er is geen verschuiving meer in de markt en daardoor stagneerd alles. On…

Begonnen door Meino Weening

0 16 Okt 2009

Hoe brengen we faalkosten terug in de bouw?

Ik zag onlangs een erg interessante discussie, gestart door Jos M.C. Plas over het terugbrengen van faalkosten in de bouw. Ik zal zijn top…

Begonnen door Michel Eek

6 14 Okt 2009
Antwoord van Michel Eek

Gelooft u in snellere bouwprocedures door nieuwe gedragscode?

Bouwers en ontwikkelaars kunnen voortaan werken met een speciale gedragscode waardoor ze niet meer iedere keer een ontheffing van de Flora-…

Begonnen door Michel Eek

1 14 Okt 2009
Antwoord van Michel Eek

Interesse in Oekraïne en energiebesparing in de bebouwde omgeving? - 3-5 November is de NUSEP - Handelsmissie naar Oekraïne tijdens de vakbeurs RENEXPO Eastern Europe

NUSEP (Netherlands-Ukrainian Sustainable Energy Platform) richt zich op duurzame energie en energiebesparing in Oekraïne. Begin November or…

Begonnen door Igor Savelkouls

0 12 Okt 2009

International enquête Building Information Modelling

Maakt u gebruik van 3D-modellen of BIM en bent u ook nieuwsgierig hoever de bouwpraktijk staat met deze evolutie? Als het antwoord ja is, m…

Begonnen door Saskia Gabriël

0 12 Okt 2009

Werken onder 5 miljoen euro blijven niet aanbestedingsplichtig, goede zaak of juist niet?

Werken onder de 5 miljoen euro zijn, net als nu, in de toekomst niet aanbestedingsplichtig. Dit bevestigen goed ingevoerde bronnen aan Cob…

Begonnen door Michel Eek

0 11 Okt 2009

Hoe brandveilig is het bouwen met beton?

Uit onderzoek van USP Marketing Consultancy blijkt dat een overgrote meerderheid van de architecten en aannemers kiest voor beton als bouwm…

Begonnen door Michel Eek

2 2 Okt 2009
Antwoord van Hans Kohne

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+