BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'PUR' (9)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Hoe zijn de ervaringen met volgeschuimde spouwmuren?

Het is al sinds de jaren 70 van de vorige eeuw een bekend gegeven, spouwmuren die volgestopt worden met pur en met schuim. Jaarlijks wordt…

Begonnen door Wim Weerink

42 22 Jun 2016
Antwoord van Frank Koster

Hoe isoleer ik een buitenmuur zodanig dat deze een R heeft van minimaal 7 m2. K/W?

Hoe isoleer ik een buitenmuur, zijnde een spouwmuur, zodanig dat deze een R heeft van minimaal 7 m2.K/W (bij voorkeur een R van 9)? Het ide…

Begonnen door BouwProfs Redactie

33 19 Sept 2015
Antwoord van Vincent Pot

In hoeverre wordt PUR isolatie op de vloer ingedrukt door de chape?

Kan PUR isolatie met een dikte van 9cm op de vloer door het gewicht van de chape ingedrukt worden? Deze vraag is gesteld door Dirk de Meye…

Begonnen door BouwProfs Redactie

1 31 Okt 2014
Antwoord van Jan Bovenlander

Hoe en met welk product of systeem kan ik het beste een kruipkelder opvullen / isoleren (20 - 25 cm)?

Hoe en met welk product of systeem kan men best een kruipruimte van 20 - 25 cm onder een bestaande woning vocht- en thermisch isoleren op e…

Begonnen door Eddy H. J. Cruysberghs

10 14 Jul 2014
Antwoord van Johan van Diessen

Wie heeft ervaring met PUR spuiten op een vloer ?

Als ik een klein belrondje doe hoor ik veel tegenstrijdige berichten. Vandaar mijn vraag aan jullie, de bouwprofs van Nederland:  De case i…

Begonnen door Jan Broekman

16 5 Okt 2013
Antwoord van Michel Eek

Schimmel geconstateerd op spaanplaat achter het knieschot, hoe te handelen?

Teun Minkhorst stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag: Bij een vooroplevering van een woning te Zwolle is achter het kni…

Begonnen door BouwProfs Redactie

17 5 Sept 2013
Antwoord van Kees Snepvangers

Nieuwe pur

OP de bouwbeurs was het nieuws wat iedereen al wist maar wat nog niet in alle media groot was uitgemeten; Nu is wel algemeen bekend gemaakt…

Begonnen door Zicht Bouwadvies; André Gruisen

0 10 Mrt 2013

Zijn er milieuvriendelijke en duurzame alternatieven voor PUR schuim?

PUR schuim kunnen we, zoals waarschijnlijk bekend, niet als milieuvriendelijk en duurzaam beschouwen. Er zijn zelfs deskundigen die de stel…

Begonnen door BouwProfs Redactie

22 25 Jan 2013
Antwoord van Arjan de Wit

Wat is de beste na-isolatie onder een betonnen vloer?

Eric Beckman is eigenaar van een adviesbureau. In de BouwProfs Duurzaam Bouwen groep op Linkedin stelt Eric de volgende vraag:Ik heb een vr…

Begonnen door BouwProfs Redactie

98 22 Jun 2012
Antwoord van Frank Koster

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+