BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'duurzaam' (116)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Bouwers denken pas na over innovatie en duurzaamheid als dat in regelgeving wordt vastgelegd.

De bouw verandert snel. stond vroeger de aanbodzijde centraal en schoten de gebouwen als paddenstoelen uit de grond, tegenwoordig is er mee…

Begonnen door Michel Eek

10 30 Jun 2014
Antwoord van Dick Ottervanger

Ik wil in particulier opdrachtgeverschap een betaalbaar passiefhuis bouwen, wie helpt mee?

Het wordt tijd dat ik zelf het goede voorbeeld geef. In particulier opdrachtgeverschap wil ik een betaalbaar, visueel aantrekkelijk passief…

Begonnen door Cock van der Kaaij

50 6 Mei 2014
Antwoord van Eddy H. J. Cruysberghs

Hoe kunnen corporaties blijvend werken aan de verduurzaming van hun woningen?

Woningcorporatie KleurrijkWonen is qua energieverbetering in de periode 2011-2013 de op één na best scorende woningcorporatie van Nederland…

Begonnen door Michel Eek

0 1 Apr 2014

Voorbeelden en modellen van taxatie vastgoed op basis van duurzaam beheer gezocht.

Michiel van Noord stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag: Ik ben voor een netwerk voor duurzaam bouwen in Noord-Zweden o…

Begonnen door BouwProfs Redactie

1 25 Mrt 2014
Antwoord van jacques serle

Weegt de toegevoegde waarde van het BREEAM certificaat wel op tegen de meerkosten?

Bouwkundig tekenaar en projectcoördinator Philip sanders stelt in de BouwProfs groep op Linkedin het volgende aan de orde: 'Het aanvragen v…

Begonnen door BouwProfs Redactie

35 21 Mrt 2014
Antwoord van Elly van Wattingen

Hoe realistisch is het dat Nederland in 2030 volledig op duurzame energie draait?

Nederland moet in 2030 voor bijna 25 000 Megawatt aan windmolens hebben gebouwd. 2/3 hiervan moet vanuit zee gerealiseerd worden. Totaal zo…

Begonnen door Michel Eek

14 17 Mrt 2014
Antwoord van Arno Wentink

Gezocht: adviseur/adviesbureau die een energiemaatwerkadvies kan doen bij een woning in het historische stadje Bronkhorst.

Erik Mol is beleidsmedewerker milieu bij de Gemeente Bronckhorst. In de BouwProfs groep op Linkedin is Erik op zoek naar het volgende: Ik z…

Begonnen door Michel Eek

56 13 Feb 2014
Antwoord van Costja Gontscharoff

Vind jij baksteen ook het meest duurzame gevelproduct?

Uit de European Architectural Barometer, een onderzoek dat elk kwartaal wordt uitgevoerd onder 1600 architecten uit acht Europese landen, b…

Begonnen door Andre Letsch

12 31 Jan 2014
Antwoord van Wouter Klijn

Spaanplaat gemaakt van mais korrels. Wie weet hier meer van?

Rinus Haarman stelt in de BouwProfs Duurzaam Bouwen groep op Linkedin de volgende vraag: Einde van het vorige jaar hoorde ik dat er een nie…

Begonnen door BouwProfs Redactie

11 14 Jan 2014
Antwoord van Elske van de Fliert

Wie heeft ervaring met Thiocrete beton?

Henk Schoonbeek stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag: Wie heeft ervaring met Thiocrete beton en de vraag duurzaamheid?…

Begonnen door BouwProfs Redactie

5 13 Jan 2014
Antwoord van BouwProfs Redactie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+