BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'isolatie' (71)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Bestaand dak na-isoleren: kan dit wel of niet?

Hallo professionals, Wij willen ons bestaande schuine dak laten na-isoleren van binnenuit, maar krijgen van vrijwel iedere partij die we b…

Begonnen door Leo Kranenburg

0 20 Sept 2023

Hoe isoleer ik het beste een hellend dak?

Ik moet binnenkort een hellend dak isoleren. Ik wil dat met pir plaat doen met 2 zijden aluminium laag. Mijn vraag is of er wel ruimte tus…

Begonnen door BouwProfs Redactie

1 13 Okt 2021
Antwoord van G. Buizer

Beste methode voor isoleren broodjesvloer met bimsblokken bij vloerverwarming?

Situatie: geschakelde hoekwoning uit 1981, met een begane grond broodjesvloer met bimsblokken. Vloerverwarming is in de vloer gefreesd. Kr…

Begonnen door Leo Kranenburg

13 16 Feb 2021
Antwoord van George Balsing

Welke alternatieven zijn er voor de traditionele opbouw van een gewapende betonvloer?

(foto: joostdevree.nl) Bij een renovatie tref ik vaak on-geïsoleerde betonvloeren aan op zand. De isolatie aan de bovenkant wordt nogal ee…

Begonnen door Ben Spenkelink

7 7 Dec 2020
Antwoord van Xander Arets

Opvullen kruipruimte met schuimbeton

Voor een sportschool is het idee gekomen om, ivm isolatie en doorhangen delen van de vloer, de kruipruimte onder de vloer te vullen met sch…

Begonnen door Peter du Crocq

15 4 Mei 2020
Antwoord van Aldrik Bakker

Zijn super-isolatiematerialen van meerlaagse folies tot R=5 nou echt zo goed?

Cock Löbker is Unitmanager inspecties bij BTB. In de BouwProfs groep op Linkedin vraagt hij zich het volgende af: Zijn die super isolatiema…

Begonnen door BouwProfs Redactie

53 24 Okt 2019
Antwoord van George Balsing

Op welke wijze kan een koudebrug bij balk lagen in oude ongeïsoleerde bouwwerken correct worden geïsoleerd, om condensvormingen en/of schimmels te voorkomen?

Wanneer isolatiemateriaal tot tegen de balk wordt geplaatst en de ruimte tussen gevel en balk niet wordt gevuld kan zich achter de balk con…

Begonnen door Michael Slof

4 28 Sept 2016
Antwoord van Michael Slof

Hoe veranker ik XPS isolatie op de juiste wijze aan een keldervloer?

Wat is de optimale manier om XPS isolatie aan een keldervloer te verankeren? Onder een Passiefhuis komt een geïsoleerde kelder, die in open…

Begonnen door Cock van der Kaaij

12 5 Jul 2016
Antwoord van Willem Jan Laane

Hoe zijn de ervaringen met volgeschuimde spouwmuren?

Het is al sinds de jaren 70 van de vorige eeuw een bekend gegeven, spouwmuren die volgestopt worden met pur en met schuim. Jaarlijks wordt…

Begonnen door Wim Weerink

42 22 Jun 2016
Antwoord van Frank Koster

Een sedumdak aanleggen, hoe doe ik dat?

Sedumdaken zijn mooi om te zien. Een goed aangelegd sedumdak biedt een mooi tegenwicht aan het beton en asfalt die de stedelijke gebieden o…

Begonnen door BouwProfs Redactie

1 31 Mrt 2016
Antwoord van BouwProfs Redactie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+