BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'passief' (14)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Wat is de beste duurzame basis om energiezuinige woningen te ontwikkelen?

Een energiezuinige woning kan op diverse manieren ontwikkeld worden. Maar wat is nu eigenlijk de beste basis om zo'n duurzaam huis te ontwi…

Begonnen door BouwProfs Redactie

16 8 Feb 2015
Antwoord van Cliff Lesmeister

passiefhuis onaangenaam warm?

Hoe zijn de ervaringen met betrekking tot passiefhuizen, die gebouwd zijn zonder warmtepomp; dus zonder koelmogelijkheid met betrekking tot…

Begonnen door Wim Weerink

20 6 Feb 2014
Antwoord van Jent Jansma

Koudebrug onderbreking uitvoeren in foamglas perinsul of in prostelko, wat is beter?

Ik ben met de bouw van een nieuwe woonboerderij bezig. Deze bouw moet richting passiefhuis niveau gaan met zeer hoge isolatie waarden.  Nu…

Begonnen door Erik Jan Heijink

8 5 Nov 2013
Antwoord van Erik Jan Heijink

Damp-open versus binnenklimaat passiefbouw, zijn we niet beter af door juist niet-dampopen te bouwen?

Door te isoleren en luchtdicht te construeren volgens passiefhuis principes en gebalanceerde ventilatie met wtw ontstaat een binnenklimaat…

Begonnen door Robert Sikkens

5 30 Mei 2013
Antwoord van Richard Muller

Moeten we Passief bouw per wet gaan regelen?

Op 4 en 5 mei aanstaande wordt de beurs Passive House in Brussel gehouden. Het is niet toevallig dat gekozen is voor Brussel als locatie vo…

Begonnen door Michel Eek

26 25 Mrt 2013
Antwoord van BouwProfs Redactie

Passiefhuis met een massieve binnenwand of HSB, wat is beter?

Nicky Eggink is bouwfysicus. In de Duurzaam Bouwen groep op Linkedin stelt zij de volgende vraag: Wat is beter, een passiefhuis met een mas…

Begonnen door BouwProfs Redactie

4 21 Feb 2013
Antwoord van Maarten Wiersma

De “Rc 5 discussie” is geen wervend uithangbord voor de Nederlandse bouw.

Chris Zijdeveld is voorzitter van de Nederlandse Passiefhuis stichting www.PassiefBouwen.nl. In de BouwProfs groep op Linkedin vraagt hij a…

Begonnen door Michel Eek

9 27 Okt 2012
Antwoord van Marc Groot Koerkamp

Gezocht, bouwbedrijf met ervaring in realisatie van passiefhuizen.

Boris Gregec is interim werkvoorbereider bij de Geus Bouw. Hij is op zoek naar de volgende bouwprof: Wie kan mij in contact brengen met een…

Begonnen door BouwProfs Redactie

8 7 Mei 2012
Antwoord van Richard Kindermann

Sleuffundering of funderingsplaat?

Ik woon in Limburg en het valt me op dat net over de grens in Duitsland vaak de funderinsplaat wordt toegepast i.p.v. de sleuffundering. Éé…

Begonnen door Wim Corvers

8 6 Feb 2012
Antwoord van J. ( Hans ) de Wit

Energie behoefte van duurzaam te ontwerpen kantoor. Wie heeft informatie?

Florian Eckardt is architect bij Upfrnt. In de BouwProfs groep op Linkedin stelt hij de volgende vraag: Waar vind ik de beste informatie ov…

Begonnen door Michel Eek

7 3 Nov 2011
Antwoord van Rik Ruigrok

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+