BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'passiefhuis' (11)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Hoe verbeter ik de vochtregulatie van mijn WTW?

In mijn passiefwoning heb ik een Paul 450 ventilatie-unit met WTW. Deze heeft een WTW rendement van zo'n 89%. In de winter is de luchtvoc…

Begonnen door Johan van der Stoel

5 4 Jul 2017
Antwoord van Nicolaas van Everdingen

Hoe veranker ik XPS isolatie op de juiste wijze aan een keldervloer?

Wat is de optimale manier om XPS isolatie aan een keldervloer te verankeren? Onder een Passiefhuis komt een geïsoleerde kelder, die in open…

Begonnen door Cock van der Kaaij

12 5 Jul 2016
Antwoord van Willem Jan Laane

Hoe voorkom ik een koudebrug bij de aansluiting spouwmuur op de fundering?

Heeft iemand ervaring hoe je de koudebrug ter plaatse van de aansluiting spouwmuur op de fundering kan voorkomen? De bestaande woning wordt…

Begonnen door ing. Rob van Rooij

18 21 Mei 2016
Antwoord van Carl-peter Goossen

Van passiefhuis naar nul energie woning, hoe doe je dat?

Hoe bouw je een passiefhuis om naar een nul energie woning? Isoleren en ventileren van de woning vormt de basis, maar dan: er blijft altijd…

Begonnen door Wim Corvers

14 10 Dec 2014
Antwoord van Elly van Wattingen

Ik wil in particulier opdrachtgeverschap een betaalbaar passiefhuis bouwen, wie helpt mee?

Het wordt tijd dat ik zelf het goede voorbeeld geef. In particulier opdrachtgeverschap wil ik een betaalbaar, visueel aantrekkelijk passief…

Begonnen door Cock van der Kaaij

50 6 Mei 2014
Antwoord van Eddy H. J. Cruysberghs

passiefhuis onaangenaam warm?

Hoe zijn de ervaringen met betrekking tot passiefhuizen, die gebouwd zijn zonder warmtepomp; dus zonder koelmogelijkheid met betrekking tot…

Begonnen door Wim Weerink

20 6 Feb 2014
Antwoord van Jent Jansma

Damp-open versus binnenklimaat passiefbouw, zijn we niet beter af door juist niet-dampopen te bouwen?

Door te isoleren en luchtdicht te construeren volgens passiefhuis principes en gebalanceerde ventilatie met wtw ontstaat een binnenklimaat…

Begonnen door Robert Sikkens

5 30 Mei 2013
Antwoord van Richard Muller

Moeten we Passief bouw per wet gaan regelen?

Op 4 en 5 mei aanstaande wordt de beurs Passive House in Brussel gehouden. Het is niet toevallig dat gekozen is voor Brussel als locatie vo…

Begonnen door Michel Eek

26 25 Mrt 2013
Antwoord van BouwProfs Redactie

Passiefhuis met een massieve binnenwand of HSB, wat is beter?

Nicky Eggink is bouwfysicus. In de Duurzaam Bouwen groep op Linkedin stelt zij de volgende vraag: Wat is beter, een passiefhuis met een mas…

Begonnen door BouwProfs Redactie

4 21 Feb 2013
Antwoord van Maarten Wiersma

Minister van het Gewest Brussel Evelyne Huytebroeck krijgt het voor elkaar, waarom wij niet?

Brussel: passiefstandaard voor alle nieuwe gebouwen vanaf 2015. Gewest en bouwsector zetten samen de stap! Amper tien jaar geleden bengeld…

Begonnen door Carl-peter Goossen

33 5 Dec 2012
Antwoord van Beate Bouwman

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+