BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'ventilatie' (21)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Hoe verbeter ik de vochtregulatie van mijn WTW?

In mijn passiefwoning heb ik een Paul 450 ventilatie-unit met WTW. Deze heeft een WTW rendement van zo'n 89%. In de winter is de luchtvoc…

Begonnen door Johan van der Stoel

5 4 Jul 2017
Antwoord van Nicolaas van Everdingen

Variant op ventilatiesysteem, Welke haken en ogen zijn er?

Ik ben ondernemer in een hele andere tak dan de bouw, maar zit vol met ideeën op allerlei terreinen. Momenteel ben ik ook opdrachtgever voo…

Begonnen door Berend Hartman

22 3 Jul 2017
Antwoord van BouwProfs Redactie

Er zit een luchtje aan veel 'frisse' scholen.

Het was zo'n prachtig plan van het toenmalige kabinet Balkenende. Maak scholen frisser en energiezuiniger. Beter voor de kinderen en docent…

Begonnen door Michel Eek

12 18 Apr 2016
Antwoord van Hermien Koerts

Ventilatiesysteem "Frisse School" werkt niet naar behoren, waar kan ik een objectief advies ter verbetering krijgen?

Bernard Vercouteren van den Berge stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag. Op een school in Middelburg zijn enkele jaren…

Begonnen door BouwProfs Redactie

37 18 Apr 2016
Antwoord van Theo Beelien

Hoe voorkom ik teveel ventilatiekanalen in een breedplaatvloer?

Als architect schrijven wij vaak in basis de installatie voor de woningen voor die wij ontwerpen. Hiervoor selecteren wij vaak een balansve…

Begonnen door BouwProfs Redactie

5 12 Mrt 2015
Antwoord van Ben Klunder

Wat is de beste duurzame basis om energiezuinige woningen te ontwikkelen?

Een energiezuinige woning kan op diverse manieren ontwikkeld worden. Maar wat is nu eigenlijk de beste basis om zo'n duurzaam huis te ontwi…

Begonnen door BouwProfs Redactie

16 8 Feb 2015
Antwoord van Cliff Lesmeister

Van passiefhuis naar nul energie woning, hoe doe je dat?

Hoe bouw je een passiefhuis om naar een nul energie woning? Isoleren en ventileren van de woning vormt de basis, maar dan: er blijft altijd…

Begonnen door Wim Corvers

14 10 Dec 2014
Antwoord van Elly van Wattingen

Voldoen 'normale' ventilatieroosters nog wel qua geluidbelasting?

Bernard Blokzijl is bouwkundig ingenieur. In de BouwProfs linkedin groep stelt hij het volgende aan de orde: Bij meerdere projecten heeft d…

Begonnen door BouwProfs Redactie

7 28 Nov 2014
Antwoord van jacques serle

Hoe bescherm ik muren en plafond met veel relief tegen schimmels bij hoge luchtvochtigheid?

Siemen Cox is stadslandbouwer. Hij stelt in de BouwProfs Linkedin groep de volgende vraag: Als mensen met bouwtechnische kennis heb ik een…

Begonnen door BouwProfs Redactie

17 6 Mrt 2014
Antwoord van Kees Snepvangers

passiefhuis onaangenaam warm?

Hoe zijn de ervaringen met betrekking tot passiefhuizen, die gebouwd zijn zonder warmtepomp; dus zonder koelmogelijkheid met betrekking tot…

Begonnen door Wim Weerink

20 6 Feb 2014
Antwoord van Jent Jansma

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+