BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'ventilatie' (21)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Luchtdicht bouwen en WTW is absoluut uit den boze.

Vanavond weer eens een en ander uitgelegd over gebruik van de WTW en luchtdicht bouwen. Ik kan het niet goed over de büne krijgen. Telkenma…

Begonnen door Carl-peter Goossen

11 6 Feb 2014
Antwoord van Jent Jansma

Waarom is er een verschil in ventilatienormen binnen woningbouw?

Wie kan mij uitleggen waarom de ventilatie norm voor een verblijfsruimte 0.7 dm3/sec is en van een woonfunctie 0.9 dm3/sec.  Naar mijn gevo…

Begonnen door jaap leeuw

8 18 Jan 2014
Antwoord van George K.I. Ang

Is het na-isoleren van bestaande spouwmuren een goede zaak of juist niet?

Marcel Sijbers is eigenaar van Sijbers Bouw -en timmerbedrijf. In de BouwProfs groep op Linkedin zegt Marcel dat hij steeds meer vraag krij…

Begonnen door Andre Letsch

24 7 Okt 2013
Antwoord van Fokke Ros

Schimmel geconstateerd op spaanplaat achter het knieschot, hoe te handelen?

Teun Minkhorst stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag: Bij een vooroplevering van een woning te Zwolle is achter het kni…

Begonnen door BouwProfs Redactie

17 5 Sept 2013
Antwoord van Kees Snepvangers

Wat is de beste situering van een groot atrium schoolgebouw?

Paul van den Bergh is designer. In de BouwProfs Duurzaam Bouwen groep op Linkedin stelt hij de volgende vraag: 'Laatst had ik een discussie…

Begonnen door BouwProfs Redactie

14 28 Aug 2013
Antwoord van Carl-peter Goossen

Damp-open versus binnenklimaat passiefbouw, zijn we niet beter af door juist niet-dampopen te bouwen?

Door te isoleren en luchtdicht te construeren volgens passiefhuis principes en gebalanceerde ventilatie met wtw ontstaat een binnenklimaat…

Begonnen door Robert Sikkens

5 30 Mei 2013
Antwoord van Richard Muller

Welke mogelijkheden zijn er om de warmte afkomstig uit de warme lucht van een mechanische ventilatie unit her te gebruiken?

Pascal van Loosbroek is architect bij Loosbroek Architecten. In de BouwProfs groep op Linkedin stelt hij de volgende vraag: Bij de uitbreid…

Begonnen door BouwProfs Redactie

7 23 Okt 2012
Antwoord van Hendrik Timmer

schuifraam in monumentaal pand

Voor een rijksmonument ben ik op zoek naar een oplossing om in de aanwezige schuiframen een ventilatievoorziening op te nemen: ventileren v…

Begonnen door philip sanders

22 20 Aug 2012
Antwoord van Wout Krijnen

is de ventilatie behoefte in huizen in alle seizoenen constant?

Ten einde s’ winters energie te besparen is het zeer gebruikelijk om tijdens renovaties van huizen om aan kierdichting te doen. Tochtstrips…

Begonnen door edwin kolkman

20 15 Aug 2011
Antwoord van A. W. Boeke

klimaat comfort in moderne werkomgevingen

In de BouwProfs groep op Linkedin stelt Jacinto Holten zich de volgende vraag: Moderne transparante en open werkomgevingen hebben in discus…

Begonnen door Michel Eek

15 3 Aug 2011
Antwoord van Menno van der Hoff

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+