BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'vergunning' (13)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

In hoeverre is er een vergunningsplicht om een woning na een brand te herbouwen?

Ik heb de volgende vraag over vergunningsplicht om een woning die deels is afgebrand weer in de oorspronkelijke vorm te herstellen. De voo…

Begonnen door Gertjan van Meurs

7 19 Aug 2015
Antwoord van Gertjan van Meurs

Gezocht: ontwerper / bouwprof die 50 beton/steen verplaatsbare hondenkennels in uniform kan realiseren.

Om zonder vergunning te kunnen bouwen hebben we verplaatsbare, duurzame hondenkennels nodig, dat wil zeggen zonder fundering. Als bodem den…

Begonnen door Erna Verveer

2 26 Mei 2015
Antwoord van jacques serle

Wat mag ik aan mijn buitengevel veranderen, zonder de architect in te lichten?

Veel mensen gaan in deze tijd weer de gevel aanpassen. Er wordt een vergunning aangevraagd bij de gemeente, maar vaak niet bij de architect…

Begonnen door Michel Eek

6 14 Apr 2015
Antwoord van Pieter Hogendoorn

Hoe toon je aan dat een gebouwd (bijbehorend) bouwwerk onder de Bor van vóór of ná 1 november 2014 viel?

Ik zit met 2 vragen omtrent het tijdstip van het vergunningvrij verklaren en het bouwen ervan. Er ligt altijd tijd tussen de vergunningvrij…

Begonnen door Bas

3 10 Mrt 2015
Antwoord van Bas

Aanbouw en uitbouw en vergunningsvrij bouwen, hoe zit dat?

Ik ben op dit moment bezig met het ontwerpen van een woning. In het bestemmingsplan staat omschreven dat de woning binnen het bouwvlak gebo…

Begonnen door Gertjan van Meurs

13 4 Feb 2015
Antwoord van Koos Scheijbeler

Is voor het wijzigen van de gevel een vergunning nodig?

Stel je wijzigt de gevel, heb je dan een vergunning nodig? Is gevelwijziging vergunningvrij of niet? Tegenstanders veronderstellen dat het…

Begonnen door BouwProfs Redactie

14 29 Dec 2014
Antwoord van Bert Heerbaart

Verplicht duurzaam bouwen, must of vooral niet?

Een duurzame samenleving bouwt zichzelf niet en daarom stelt GroenLinks in Zwolle voor om pas een omgevingsvergunning voor nieuwbouw te ver…

Begonnen door Andre Letsch

14 21 Mrt 2014
Antwoord van jacques serle

Vraag over de RC waarde bij isoleren bij een ingrijpende renovatie.

Freddie Peters stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag: Per 1 juli 2013 dienen we bij ingrijpende renovaties te isoleren…

Begonnen door BouwProfs Redactie

8 18 Mrt 2014
Antwoord van Wiebe Fokkema

Mooi roze is niet lelijk, of toch wel?

In Twente is rumoer ontstaan over, u leest het goed, roze dakpannen. De Enschedese ondernemer Rob Kemperink is met zijn bureau voor concep…

Begonnen door Michel Eek

9 20 Aug 2013
Antwoord van Ron Reijnders

Bijgebouw vergunningsvrij bouwen of niet?

Marcel Abeling stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag: Bij een bestaande rijtjeswoning wil ik de berging uitbreiden. Hoe…

Begonnen door Andre Letsch

10 7 Nov 2012
Antwoord van René M. Verschuur

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+