BouwProfs

De bouw online verbonden.

Hoe realistisch is het dat Nederland in 2030 volledig op duurzame energie draait?

Nederland moet in 2030 voor bijna 25 000 Megawatt aan windmolens hebben gebouwd. 2/3 hiervan moet vanuit zee gerealiseerd worden. Totaal zou het gaan om zo'n vijfduizend windmolens.

Verder zal er voor 24.800 MW aan zonnepanelen moeten worden gelegd. In Nederland ligt er op dit moment voor ruim 500 MW aan zonne-energie. Gas- en kolencentrales zullen sluiten. Dat is in het kort de toekomstvisie van actieorganisatie Urgenda om de doelstelling te halen om Nederland per 2030 volledig te laten draaien op duurzame energie. Een prachtig streven, maar hoe realistisch is dit?

Weergaven: 644

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe realistisch deze visie is !

Wel ben ik er van overtuigd dat het die kan top moet , maar als ik nu advies vraag over het met zonnepanelen vol leggen van mijn dak van mijn werkplaats , dan word mij toch vooral op het hart gedrukt niet meer panelen te nemen dan het energiegebruik wat ik nu heb ......????????

Volgens mij laat meneer Poetin nu zien dat we alleen om die reden al direct moeten gaan overschakelen , en dan zien we de milieu winst maar als rente , dikke rente !

Het kan wel als we ook op grote schaal zonnecellen gaan installeren en een buffer kunnen maken voor tijdelijke energieopslag die vanuit de zon en de wind zijn gemaakt. Hiervoor zijn al innovatieve ideeën ontwikkeld en we kunnen dus gaan naar duurzame oplossingen. Decentrale energieopwekking, wat via de zon op wereldschaal zeer goed mogelijk is, maakt meer duurzaam en respectvol met elkaar samenwerken en elkaars kracht delen. Dus de enige weg naar duurzaam. Decentrale energieopwekking die geen CO2 oplevert. Als we de zon goed benutten kunnen we bij de huidige technologie met 14 % van de aarde onze totale energiebehoefte opwekken. Met zonnecellen op dak is dit een zeer reële optie.  

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+