BouwProfs

De bouw online verbonden.

Studenten de juiste tools geven om mee te werken is de basis van Lean.

Waarom geven we studenten niet de tools die ze nodig hebben om optimaal voorbereid de arbeidsmarkt te betreden? Het bevreemdt me dat studenten op school bijvoorbeeld autocad 2004 gebruiken terwijl dit allang is achterhaald. Denk je eens in wat het voor een verschil zou maken als deze studenten met gratis software licentie de meest recente programma,s kunnen gebruiken.

Ik denk dat dit zelfs heel goed werkt voor de ontwikkeling van deze programma's. Ook heeft dit denk ik grote voordelen voor de student in kwestie wanneer hij of zij op de arbeidsmarkt toetreedt. Lean in zijn vooruit noem ik dat!

Deze discussie is gepost door Richard Kindermann in onze BouwProfs Linkedin groep. Heb jij ook een bouwvraag? Stel hem dan hier.

Weergaven: 1121

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Voor een student is het van belang om tijdens zijn of haar studie inzicht te krijgen in de huidige bouw-/ontwikkel-/ontwerppraktijk en welke afwegingen daarbij spelen. Dat betekent ook kennis opdoen van actuele software. Daarom stelt W/E adviseurs haar GPR-software al jaren kosteloos ter beschikking aan onderwijsinstellingen. Of ze daarbij alle ins en outs van software leren is niet zo relevant. Wel van belang is de kennis die ze opdoen van duurzaamheid en de antwoorden die ze vinden op vragen als: wat is duurzaamheid, welke inpact heeft de manier waarop ik bouw op de duurzaamheid van mijn gebouw, welke afwegingen kan ik maken, etc. En natuurlijk: hoe kan de software mij daarbij helpen? Of, om de link met 3D-software te leggen: wat kan ik met BIM, en welke voordelen levert me dat in een ontwikkel- (en zelfs beheer)traject op? Dit is wat mij betreft de echte winst van het (gratis) aanbieden van actuele software.

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+