BouwProfs

De bouw online verbonden.

Bij een oude boerderij (1860) in de Vendee in Frankrijk zijn de dragende muren erg vochtig bij de grond. Niet alleen de muren aan de buitenkant maar ook de dragende muren aan de binnenkant. Welke methode kan hier toegepast worden om dit op te lossen?

Weergaven: 3201

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik zou eerst eens ondezoeken wat er nu op de muur zit die problemen geeft.  Wat voor een afwerking en wat voor een verf is er toegepast. 

Goedeavond, ja; is een goede vraag. Nog even over na gedacht en kwam toch op het zelfde uit. Ragelwerk isolatielaag met Fermacell + lmuurverwarming twee stappen in 1 isoleren en de stap naar duurzaamverwarmen. Mail me en en leg meteen een zonvolgsysteem voor warmte of  stroom met batt., zodat binnen tie jaar het systeem hebt terug verdiend. Mvg. Herman@Harkink.nl

De gedachtegang van de heer Klijn kan ik begrijpen. Maar wat zal er gebeuren als mevrouw last van optrekkend vocht heeft en ze gaat het advies van de heer Harkink opvolgen met muurverwarming ?

Als het een beetje mee zit is het probleem snel opgelost als de muur afbrokkelt en instort door kristaldruk.

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+