BouwProfs

De bouw online verbonden.

Om elektrisch rijden te stimuleren, stelt de maatregelenlijst van SKAO voor een laadpaal bij het kantoor te zetten. Minimaal één. Maar het veronderstelt dat je met maximaal één paal een positieve bijdrage levert aan elektrisch rijden. En dat terwijl één laadpaal juist wel eens het tegenovergestelde kan betekenen.

Met één laadpaal laat je zien: mensen met een elektrische auto kunnen hier laden, maar het moet niet te gek worden, meer dan één (hooguit twee als de laadpaal dubbel is uitgevoerd) mensen zullen geen elektrische auto willen rijden. En als dat wel het geval is? Dan is het vooral vervelend dat die elektrische rijder zijn auto niet kan opladen, of dat degene die de auto daar in alle vroegte heeft geparkeerd weer naar beneden moet komen om zijn auto te verplaatsten. Als er al ergens een parkeerplaats te vinden is.

 

Middelen die schaars zijn, hebben een bepaalde aantrekkingskracht, dat klopt. Maar middelen die eigenlijk gewoon niet voor handen zijn, wekken vooral irritatie op. Ga maar na: als jouw favoriete merk bier niet meer in de supermarkt verkocht wordt, dan ben je genoodzaakt een ander merk te nemen of naar een andere supermarkt te gaan. Je gaat niet zitten wachten totdat de supermarkt in al haar wijsheid weer besluit het merk te leveren.

 

Kortom: als je iets dergelijks wil stimuleren, dan moet je het goed doen en moet het dus ruimschoots beschikbaar zijn. Ook dat is niet genoeg, je moet het goed onder de aandacht brengen. Het moet net zo opgestapeld staan als die kratten bier die in de aanbieding zijn.

 

Kom jij dit wel eens tegen?

 

"Transport is prachtig, duurzaam transport is krachtig!"

 

Deel het artikel via de onderstaande buttons!


Dit expertblog is geschreven door ir. Elske van de Fliert. Elske is expert op het gebied van groener, schoner en slimmer rijden en grondlegger van het CO2 afslankprogramma voor het wagenpark en de mobiliteit.

Elske ondersteunt bedrijven die iets moeten met CO2 reductie of maatschappelijk verantwoord ondernemen en de kosten/CO2 uitstoot vooral in het wagenpark hebben zitten.

Elske studeerde af op levenscyclusanalyse van uitlaatgasnabehandelingssystemen bij DAF en is sindsdien betrokken op het onderwerp van duurzaam transport. Zij spreekt graag en weet grote en kleine groepen te enthousiasmeren in interactieve workshops.

Elske heeft een checklist ontwikkelt om het brandstofverbruik te monitoren: Klik hier voor meer informatie. Kijk hier om de andere expertblogs van Elske op BouwProfs te lezen.

Weergaven: 596

Opmerking

Je moet lid zijn van BouwProfs om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van BouwProfs

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+