BouwProfs

De bouw online verbonden.

Bouwvragen (482)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Hergebruik regen water zonder zuivering kantoor, wat zijn jullie ervaringen?

Rinus Haarman is projectbegeleider bij ITS Raalte. In de BouwProfs Duurzaam Bouwen groep op Linkedin stelt hij de volgende vraag: Wat zijn…

Begonnen door Michel Eek

3 29 Jun 2011
Antwoord van Jeroen van der Sluijs

Op zoek naar de ins en outs van zonne-energie, wie helpt?

Leon van Veelen is projectmanager bij BAM Woningbouw. In de Duurzaam Bouwen groep van BouwProfs heeft Leon de volgende vraag gesteld, hopel…

Begonnen door Michel Eek

14 24 Jun 2011
Antwoord van Jeroen van der Sluijs

Op zoek naar voorbeelden van nieuwbouw appartementen met EPC van 0,6 of lager...

Endre Timar is Freelance adviseur duurzaamheid, redacteur en journalist. In de BouwProfs groep op Linkedin stelt hij de volgende vraag: Gez…

Begonnen door Michel Eek

3 22 Jun 2011
Antwoord van Ger van der Zanden

Prefab Casco's: het bouwsysteem voor de toekomst?

Dries Willems stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag: Is het prefab betonnen casco systeem de bouwmethodiek voor de toek…

Begonnen door BouwProfs Redactie

5 22 Jun 2011
Antwoord van jacques serle

Ik ben op zoek naar informatie over de kosten en baten van duurzaam bouwen.

Stijn van Liefland stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag: Ik ben voor een project op zoek naar informatie over de koste…

Begonnen door Michel Eek

10 20 Jun 2011
Antwoord van Maarten Wiersma

Kan een gemeente de ontwikkelaar via de bouwverordening eisen opleggen m.b.t. duurzaam bouwen?

Monique (M.R.) Andersen Röe is planbegeleider bij HBB Groep. Op BouwProfs stelt zij de volgende vraag: Privaatrechtelijk kan een gemeente g…

Begonnen door BouwProfs Redactie

4 18 Jun 2011
Antwoord van Ing. J.O. 't Hooft

PIR of Steenwol isolatie?

Niels Arendonk stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag: Wie kan mij helpen aan een vergelijking tussen PIR en Steenwol is…

Begonnen door BouwProfs Redactie

7 16 Jun 2011
Antwoord van Richard de la Roy

Hoge prijs nieuwbouwwoning, veroorzaakt door faalkosten of door teveel bouwregels?

Volgens minister Donner zijn niet de wirwar van bouwregels maar faalkosten de oorzaak van de hoge prijs van een nieuwbouwwoning. In een bri…

Begonnen door Michel Eek

25 9 Jun 2011
Antwoord van Michel Tonino

Certificeren of geld besparen?

Bouwprof Aldert Zoetelief stelt in de linkedin groep van BouwProfs de volgende vraag: Waarom zou je je als bedrijf laten certificeren? Veel…

Begonnen door BouwProfs Redactie

5 1 Jun 2011
Antwoord van Ronald van der Kooij

Wat is stramisol?

Bij een duik in het archief naar bouwtekeningen kwam ik op een aantal tekeningen uit de jaren '80 de term "stramisol 36mm" tegen. Wie kan m…

Begonnen door Annegreeth Nijhof

3 30 Mei 2011
Antwoord van Ing. Ed Mol

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+