BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'constructie' (16)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Nieten of toch maar schroeven? Hoe dien je plafondrachels te bevestigen?

Plafondrachels dienen uiteraard goed en op de juiste wijze bevestigd te worden. Sommigen kiezen ervoor deze plafondrachels te nieten in pl…

Begonnen door BouwProfs Redactie

7 21 Nov 2019
Antwoord van BouwProfs Redactie

Wie heeft ervaring opgedaan met isolatiefolies?

Heeft iemand ervaring opgedaan met isolatiefolies? Toepassingen op hellende daken, als aanvulling op geïsoleerde dakplaten om stralingswarm…

Begonnen door BouwProfs Redactie

17 18 Nov 2015
Antwoord van peter den Uijl

Dakspouw bij bitumen shingles, zin of onzin?

In hoeverre is een dakspouw nodig bij een dak gemaakt van bitumen shingles? Een bitumineus shingledak gaat gerenoveerd worden, in principe…

Begonnen door Bas

5 4 Mei 2015
Antwoord van Andreas Landgraf

Mogen zadeldaken van twee afzonderlijke woningen vanuit wet- en regelgeving (spat)krachten naar elkaar afdragen?

Ter verduidelijking is hieronder een tweetal afbeeldingen toegevoegd. De plattegrond van woning 9/W4 en 10/W4 laat zien dat deze woningen g…

Begonnen door Mark Smaling

1 20 Apr 2015
Antwoord van Willem Jan Jolink

Wat iedereen zou moeten weten over het bouwen met hout...

Er valt veel te vertellen over het bouwen met hout. Hout is een prachtig natuurproduct. Mits goed verwerkt uiteraard. Het werken met tolera…

Begonnen door BouwProfs Redactie

19 19 Feb 2015
Antwoord van Peer Schoofs

Hoe bestrijd ik condens vorming in een geïsoleerde loods?

In een geïsoleerde loods is volgens partijen een geïsoleerd dak aanwezig met 4cm isolatie tezamen met wandpanelen met 6cm isolatie. Er is b…

Begonnen door BouwProfs Redactie

15 4 Feb 2015
Antwoord van jacques serle

Is voor het wijzigen van de gevel een vergunning nodig?

Stel je wijzigt de gevel, heb je dan een vergunning nodig? Is gevelwijziging vergunningvrij of niet? Tegenstanders veronderstellen dat het…

Begonnen door BouwProfs Redactie

14 29 Dec 2014
Antwoord van Bert Heerbaart

Wanneer pas je dubbele moeren toe (en halve moeren)?

Wanneer pas je dubbele moeren toe? Wat zijn de do's en don'ts? wanneer is het wenselijk een dubbele moer toe te passen? wat zijn de doelen…

Begonnen door Ron Reijnders

5 8 Okt 2014
Antwoord van Ron Reijnders

Wie heeft ervaring met het installeren van zonnepanelen met keramische leipannen?

Gerrit Jan Hoogland stelt in onze Linkedin groep Duurzaam Bouwen de volgende vraag: Ik wil zonnepanelen laten installeren op mijn dak met k…

Begonnen door BouwProfs Redactie

10 25 Aug 2014
Antwoord van Jan van Leeuwen

Wie kan mij meer vertellen over de invloed van zouten en mineralen op bevestigingsmiddelen en wandpanelen?

Frits Paul is bouwkundige en bouwadviseur. In de BouwProfs linkedin groep vraagt Frits het volgende: Invloed van zouten / mineralen op (sta…

Begonnen door BouwProfs Redactie

4 20 Mei 2014
Antwoord van Harrie Lieverse

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+