BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'isolatie' (71)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Schuimisolatie tegen het binnenblad gespoten, wie is bekend met deze vorm van isolatie?

Bas Spanjers is architect. In de BouwProfs groep op Linkedin stelt hij de volgende bouwvraag: Als architect besef ik me maar al te goed dat…

Begonnen door BouwProfs Redactie

13 19 Feb 2016
Antwoord van Claire Kroon

PE isolatie aanbrengen op dunne halfsteens binnenspouwblad, wat zijn de voor- en nadelen?

Er staan in dit land veel woningen met een halfsteens binnenspouwblad. Je zou ze kunnen isoleren door tegen deze betrekkelijk dunne halfst…

Begonnen door BouwProfs Redactie

2 21 Dec 2015
Antwoord van Bert Uitterhoeve

Hoe kan ik het beste een dunne spouwmuur isoleren?

IIn verband met ruimtegebrek wil ik een spouwmuur toepassen, met een zo dun mogelijk isolatie en luchtspouw deel. Ikzelf denk aan isoleren…

Begonnen door John Willems

27 9 Dec 2015
Antwoord van rob ackermans

Wie heeft ervaring opgedaan met isolatiefolies?

Heeft iemand ervaring opgedaan met isolatiefolies? Toepassingen op hellende daken, als aanvulling op geïsoleerde dakplaten om stralingswarm…

Begonnen door BouwProfs Redactie

17 18 Nov 2015
Antwoord van peter den Uijl

Hoe isoleer ik een buitenmuur zodanig dat deze een R heeft van minimaal 7 m2. K/W?

Hoe isoleer ik een buitenmuur, zijnde een spouwmuur, zodanig dat deze een R heeft van minimaal 7 m2.K/W (bij voorkeur een R van 9)? Het ide…

Begonnen door BouwProfs Redactie

33 19 Sept 2015
Antwoord van Vincent Pot

Hoe bruikbaar is stro als isolatiemateriaal?

Op onze BouwProfs Facebook pagina hebben we enige tijd geleden deze foto geplaatst over stro als isolatiemateriaal. Wat blijkt? Veel bouwp…

Begonnen door Michel Eek

10 26 Aug 2015
Antwoord van Michel Post

Isolatie vs zonnepanelen. Welke woning is duurzamer denk jij?

Stel je hebt 2 woningen. De eerste woning is goed geïsoleerd maar met weinig zonnepanelen. De tweede woning is slecht geïsoleerd maar hee…

Begonnen door Michel Eek

23 22 Aug 2015
Antwoord van jacques serle

Dakspouw bij bitumen shingles, zin of onzin?

In hoeverre is een dakspouw nodig bij een dak gemaakt van bitumen shingles? Een bitumineus shingledak gaat gerenoveerd worden, in principe…

Begonnen door Bas

5 4 Mei 2015
Antwoord van Andreas Landgraf

Bouwleges ook geheven over energiebesparende maatregelen?

Ik ben bezig met de voorbereiding van de grondige verbouwing van een woning, deze zal zeer energiezuinig worden. Bij de studie viel me op d…

Begonnen door Pieter Hogendoorn

12 31 Mrt 2015
Antwoord van Frank van Unen

Wat is de beste duurzame basis om energiezuinige woningen te ontwikkelen?

Een energiezuinige woning kan op diverse manieren ontwikkeld worden. Maar wat is nu eigenlijk de beste basis om zo'n duurzaam huis te ontwi…

Begonnen door BouwProfs Redactie

16 8 Feb 2015
Antwoord van Cliff Lesmeister

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+