BouwProfs

De bouw online verbonden.

Voor de afwerking van de binnenzijde van een garage wilt de opdrachtgever graag een strak aanzicht.

Het is een een garage met een lengte van 25 meter, stalen spanten om de 5 meter en een hoogte van 4,20meter. Nu kunnen je bijvoorbeeld gegronde platen nemen maar hierbij krijg je naden te zien welke de opdrachtgever niet wilt. te discusiëren valt of je die naden nu echt ziet als je het regelwerk strak uitvoert.

 

Wat voor een strakke opties zijn er nog meer. Stucwerk wordt ook niet als oplossing gezien vanwege het vuilworden ervan.

Heeft er iemand nog een aantrekkelijke uitvoeringsoplossing?

 

 

Weergaven: 4239

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Een mogelijkheid is om de wanden te voorzien van voorzetwanden van zogenaamde koelcelpanelen.

Deze panelen zijn in diverse dikten verkrijgbaar en zijn afgewerkt met een licht geprofileerde metalen beplating met de keuze in diverse lichte kleuren.

een strakke manier van afwerken zou kunnen zijn een metalstud wand afgewerkt met gips, deze kun je ook nog extra isoleren evt verstevigen door eerst een underlement plaat te gebruiken. tevens kun je dan alle soorten van afwerking toepassen het zij geschilderd of behangen met vinyl...

 

Mvg R.van der Duin  

Panelen zoals al geschreven is een goede oplossing, het is gelijk geisoleerd en het is heel goed schoon te houden.

beter had geweest om gelijk tijdens de bouw de buitenzijde met panelen te bekleden, dan ben je voor buiten en ook voor binnen direct klaar.

wij gebruiken voor schuren niets anders dan panelen zowel voor gevels en daken. zie voorbeeld ik ben ook bezig met dakdetails kan ik je sturen op verzoek.

 

Bijlagen:

Nog een optie:

Ondergrond netjes egaliseren en betegelen: mooi strak, geen naden onderhoudsarm en duurzaam. Kanten (ramen / deuren etc) netjes afwerken met profielen. En als je dan toch bezig bent dan de vloer direct ook maar afwerken met een tegel, dubbel hard gebakken en door en door op kleur.

 

Succes,

Carlo Berendsen

 

Dag Maarten,

 

Ik weet dat ze bij Plameco naadloze plafonds monteren, c.q. op-spannen; op zich een mooi product en naar horen zeggen goed schoon te houden en een gladde ondergrond (Voor het geval iemand gaat google-en; ik heb zelf géén connecties met Plameco).

Wellicht dat er een zelfde soort afwerking voor de wand is bij hun, gewoon even vragen of dat kan.

 

Maarten de Vries

 

Tegenwoordig wordt er ook Corian toegepast voor binnenwanden omdat Corian naadloos kan worden verlijmd. Wel moet er rekening mee worden gehouden dat Corian moet kunnen uitzetten en krimpen. Het is in ieder geval zeer makkelijk schoon te houden. In Madrid zijn er hotel kamers compleet in Corian uitgevoerd. Voor Hotel Silken Puerta América heeft o.a. Zaha Hadid zo'n kamer ontworpen. Mocht u meer willen weten dan kunt u via Erbi Projects contact met mij opnemen.

 

voor dit probleem kan je zoals gemeld een sandwich paneel gebruiken , deze zijn ook teverkrijgen met een geheel vlakke buiten huid.hierdoor zal de maximale over spanning wel afnemen en zal er bij voorbeeld een omega profiel tussen moeten worden gemonteerd.

wat blijft is om de 1.000 mm een klein naatje , maar je hebt wel een afneembare wand.

indien jwe meer info wilt kunen we je documentatie en of detail sturen

 

M.v.g.r Giel Biersteker

Maarten, een oplossing kan zijn een zandcementstucwerk, afgewerkt met een coatingsysteem. Heb ik veel ervaring mee en werkt perfect. Is echt naadloos en uitermate goed schoon te maken. Levensduur extreem lang, ook in lastige omstandigheden. Wat er in gedaan wordt weet ik niet, maar een garage van 25 meter lang is niet echt standaard......

Een gipsstucwerk kan ook, maar is mechanisch niet sterk. Als je wilt kan ik je verder adviseren, maar dan heb ik wel wat meer info nodig over gebruik e.d.!

 

Groet, Alex van Eldik (Van Dijk Verf BV)

Belangrijk is inderdaad de vraag of er ook geisoleerd moet worden. Carrosserie bedrijven kunnen wanden tot ca 13 meter bij 2,5 meter hoog leveren(koeltrailer zijwanden) Brouwer Nijkerk bijvoorbeeld. Die wanden zijn mechanisch ook redelijk sterk.

Bij niet isolerende afwerking zou ik aan aluminiumcompsosiet panelen denken; in kleur geheel afgewerkt en mechanisch heel sterk. Ook daar kan je aan grote afmetingen denken om de kleine naden te minimaliseren.

Voor een advies is het van belang om meer te weten van het beoogde gebruik van de ruimte. Tevens of er al of niet thermisch moet worden geisoleerd, en of er akoestische absorptie gewenst is... Het gaat om een zeer aanzienlijke oppervlakte, dus luxe interieurafwerkingen zullen vermoedelijk om prijstechnische redenen niet wenselijk zijn?

Tegelwerk tot 1,50 mtr boven de vloer

Wij hebben materialen die op gestucte wijze aangebracht worden en wel degelijk prima geschikt te maken zijn voor ruimten met een hoge belasting. Zie voor meer informatie www.aanderotte.eu.

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+