BouwProfs

De bouw online verbonden.

Ik moet binnenkort een hellend dak isoleren. Ik wil dat met pir plaat doen met 2 zijden aluminium laag. Mijn vraag is of er wel ruimte tussen dakbeschot ( houten planken) moet blijven of toch direct er tegen? Ik doe meestal een paar strepen flexpur verticaal en ook pur tussen platen en gording.

Ik krijg ook vaak de vraag om een plat dak extra te isoleren van binnenuit (is ook altijd gevaarlijk), omdat de EPDM op pir platen gelijmd zit, dan maakt het veel lawaai. Op de site van isover staat dat er geen ruimte tussen dakbeschot en isolatie mag.

Het beste is vind ik ook klimaat folie aan warme zijde, maar dat vinden de meesten te duur. Is dit ook mogelijk zonder folie?

Deze vraag is gesteld via de mail door Gertjan Lensen van Lensen Afbouw uit Zaamslag.

Altijd op de hoogte blijven van de nieuwste
technieken inzake het isoleren van daken,
gevels en vloeren?

Word dan ook lid van onze BouwProfs academie.

Weergaven: 1049

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Gert-Jan.

Een hellend dak van binnen aan de warme zijde afwerken damp- en stromingsdicht, aluminium laag en naden en aansluitingen serieus heel goed aftapen.

Als back up doe ik tussen de isolatie en het bestaande dak altijd een zwak met buitenlucht geventileerde ruimte van ca. 1-2 cm.

Een plat dak altijd aan de koude zijde isoleren onder de dakbedekking. het dakbeschot voorzien van een damp en stromingsdichte laag bijvoorbeeld dakbedekking.

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+