BouwProfs

De bouw online verbonden.

Reeds enkele jaren passen wij de Slimfix Deco plaat toe van Isobouw. Met dit systeem isoleren wij de zolder van de huurwoningen. Nu blijkt dat na verloop van een aantal maanden de platen wat losser komen te zitten in de montageprofielen (behorende bij het systeem). Gevolg hiervan is dat de plaat naar beneden kan vallen.

Wij zijn van mening dat dit probleem wordt veroorzaakt door het eigen gewicht van de plaat, die drukt op de verende elementen in het opsluitprofiel. Het indrukken geeft ruimte aan de plaat met het genoemde gevolg.

Ik ben op zoek naar collega's die dit probleem ook hebben ervaren en ben benieuwd naar hun oplossing.

Weergaven: 1829

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Beste Aart,

Het probleem dat jij hier omschrijft van de Slimfix Deco is mij ook zeker wel bekend, ook wij hebben in het verleden zolders uitgevoerd waar de platen naar onder zijn gevallen. Zelf heb ik niet het idee dat het aan de platen ligt maar dat ze dan net iets te los zijn geplaatst of de strippen niet vast genoeg zijn aangedrukt. Wij werken projectmatig waarbij ik niet kan zeggen dat het probleem zicht structureel voor doet maar zich juist alleen bij een enkele woning voordoet.

Groetjes en succes

Pierre Jacobs

Goedemorgen Pierre,

Allereerst bedankt voor uw reactie. Wij zijn er redelijk van overtuigd dat het aan het product ligt. De montagestrips/profielen zijn gedurende de laatste jaren ook gemodificeerd. Als een plaat te kort wordt afgezaagd, krijgt deze inderdaad te veel bewegingsruimte en kan vallen. We besteden hier echter veel aandacht aan en monteren de platen zo lang mogelijk.

Door het risico van uitvallende platen lopen we al de woning na en denken we na over preventieve aanpak.

Ik hoop dat er meer reacties komen.

Gr,

Aart

Goedemorgen Aart,

Het zou fijn zijn dat duidelijk zou worden hoe er een oplossing kan worden aangedragen. Nogmaals het verbaast mij dat bij 50 woningen maar een enkele woning is bevallen dor het probleem. Wij werken met meerdere producten voor het na isoleren van zolders en Slimfix is het enige product waar dit probleem bij voorkomt. Het probleem zou natuurlijk ook kunnen ontstaan doordat de gordingen werken onder invloed van de bouwfysische veranderingen na de isolatie.

Groet,

Pierre Jacobs



Aart Ebert zei:

Goedemorgen Pierre,

Allereerst bedankt voor uw reactie. Wij zijn er redelijk van overtuigd dat het aan het product ligt. De montagestrips/profielen zijn gedurende de laatste jaren ook gemodificeerd. Als een plaat te kort wordt afgezaagd, krijgt deze inderdaad te veel bewegingsruimte en kan vallen. We besteden hier echter veel aandacht aan en monteren de platen zo lang mogelijk.

Door het risico van uitvallende platen lopen we al de woning na en denken we na over preventieve aanpak.

Ik hoop dat er meer reacties komen.

Gr,

Aart

Wat is het antwoord van de fabrikant?

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+