BouwProfs

De bouw online verbonden.

Rudolf Bruns heeft in de Linkedin groep van BouwProfs de volgende vraag gesteld:

Beste mensen,

wij hebben een aanbouw gezet bij onze opdrachtgever deze is nu twee maanden opgeleverd. Nu belde mijn klant op dat er scheuren in de muren kwamen. Ik ben gaan kijken en inderdaat er zitten een paar horizontale scheuren in het stukwerk maar deze scheuren zitten ook op het nieuw stukwerk op oude wanden van de bestaande woning van 70 jaar oud. Heeft hier iemand een verklaring voor?

De scheuren zijn vreemd genoeg allemaal horizontaal en verspringen niet naar een andere hoogte en volgens mij zitten ze niet in het metselwerk. Ik heb voorgesteld om een klein stukje stukwerk weg te halen om te kijken of het metselwerk ook gescheurd is maar dit wil de opdrachtgever niet.
Alvast bedankt voor reactie.

Kan jij Rudolf helpen aan advies over het bovenstaande? Laat het weten op BouwProfs en reageer via deze discussie.

Weergaven: 15306

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

@Rudolf Broens, citaat van @Ron Braam: Je mag aannemen dat opdrachtgever ook garantie heeft gekocht bij de stukadoor. Stukadoor heeft de ondergrond geaccepteerd en moet zorgen voor goed en deugdelijk werk. Als je omgevingsfactoren uit kunt sluiten moet opdrachtgever de stukadoor consulteren en hem aan zijn garantietermijn herinneren. Als je omgevingsfactoren niet kunt uitsluiten, zie mijn eerdere opmerking over afkoop. Hoeveel tijd moet je hieraan besteden terwijl opdrachtgever stucwerk in eigen beheer heeft laten uitvoeren? Let op redelijkheid en billijkheid!!

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+