BouwProfs

De bouw online verbonden.

Een woonhuis heeft een antraciet gekleurde, gepleisterde (verwarmde) cementdekvloer. Zo'n pleisterlaag wordt nat-in-nat aangebracht tijdens het leggen van de dekvloer. De vloerenlegger heeft zijn werk niet goed gedaan. De wapening ligt te diep, de mortel was te vochtig. Er zijn veel scheuren.

De aannemer is failliet. Welk bedrijf denkt deze vloer te kunnen herstellen?

Weergaven: 2399

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Herstellen werkt niet denk ik, gewoon er uit laten slopen en opniew beginnen.

Als ik jullie was dan zou ik een vloerverf op basis van tweecomponenten aanbrengen die de scheuren vult. Let op de verf dat deze toegepast kan worden op een vloer met vloerverwarming. Ook mogen de scheuren niet te groot zijn, want dan heeft de verf geen nut. Dan moet je de vloer eruit hakken en opnieuw aanbrengen.

Laat ik mijn vraag nog wat preciseren, want ik werd ook al gebeld door een bedrijf dat een 2mm kunststof gietvloer kan aanbrengen. Dat is niet wat de opdrachtgever (en ik) willen. Veela wordt het resultaat effen terwijl we nu spaanslagen, nuances em zo hebben. Het "leeft" (maar iets te heftig, dus)

Is er een bedrijf dat het aandurft om b.v. gekleurde top-egaline met een glasvlies inlage te verwerken. Over wel of geen garantie is te praten.

Beste Michael

de firma coaton uit assendelft die kan dat wel denk ik 

http://www.coaton.nl/

Omweg 34
1566 HP Assendelft
T: 075-6871032
F: 075-6877033

deze info komt van 

hoi ik denk dat het wel te verhelpen is 

kijk maar eens op http://www.bolidt.nl

die maken alle soorten vloeren

die zitten over heel de wereld...............

Het loont de moeite om uit te zoeken of de vloer in onderaanneming is gelegd. In dat geval is het failliet van de aannemer geen probleem voor het herstellen van de schade, tenzij de onderaannemer ook failleerde.

@Bert: De onderaannemer is aansprakelijk gesteld. Die koers wordt ook uitgeprobeerd, maar de herstelwijze is minstens even belangrijk als wie de kosten gaat dragen.

Wellicht niet direct de gewenste reactie maar Decocement Int. kan dit hoogst waarschijnlijk wel op lossen.

Microcement of microbetonvloeren hebben deze spaanslagen als natuurlijk verschijnsel.

Hoogstwaarschijnlijk is de vloer een keer te egaliseren en hierna af te werken met Microcement of microbeton.

Vloerverwarming is geen enkel probleem.

Vullen en oplappen lijkt me geen optie, zijn de scheuren inmiddels uitgewerkt dan is niet niet veel extra werk, zit het er nog in dat de vloer nog werkt dan kan wellicht onze flexibele  voorzetmortel als onderlaag de oplossing bieden.

http://www.decocement.nl

Geachte heren bouwprofs,

Laten we even de commerciele aspecten voor wat ze zijn want gouden bergen beloven lijkt me wel wat riskant. Wat is hier technisch gezien nu aan de hand?

We hebben het over een cement dekvloer met vloerverwarming. Volgens de technische regelgeving kan de scheurkans(kans!) bij deze vloeren verminderd ( dus niet uitgesloten) worden door wapening in de vloer op te nemen.

Waar hebben we wapening nodig? Ten eerste in het hechtvlak als de vloer hechtend is uitgevoerd want daar gaan de schuifspanningen optreden als er bij verwarmen uitzetting optreedt en bij afkoelen krimp. Misschoen is de vloer elastisch ondersteund uitgevoerd, op isolatie dus, zwevend noemt men dat wel. Boven dat hechtvlak of die isolatoelaag liggen de verwarmingsleidingen en ik ga er vanuit dat het waterslangen zijn. Boven op die waterslangen behoort het wapeningsnat te liggen. Hoezo werk niet goed gedaan, wapening ligt te diep. Ligt die wapening dan niet op de leidingen maar onder die leidingen? Het bindnet kan alleen werken voor opnemen schuifspanning bij hechtende uitvoering.

Dan is er denk ik een traditionele zandcement dekvloer toegepast die nu eenmaal een verhardingskrimp heeft en geen calciumsulfaat smeervloer. Calciumsulfaat gietvloeren kennen we wel in nederland maar smeervloeren (nog) niet zo goed. ( Wat zouden die vloerenleggers veel rustiger kunnen slapen als ze calciumsulfaat als bindmiddel gingen gebruiken in plaats van cement waardoor de vloer geen krimp vertoont. Maar dat komt misschoen als het cement duurder wordt dan calciumsulfaat?). In die zandcementvloer is waarschijnlijk ook geen plastificeerder toegepast om de krimp te beperken. We hebben dus een traditionele zandcement dekvloer die normaal gesproken al een verhardingskrimp heeft en nu met een cementrijk oppervlak nog een beetje meer. Wie verwacht er geen craquele? dan ben je geen bouwprof. Die craquele is echter nogal grof want er wordt gesproken over scheuren. waar komen die vandaan? Waarschijnlijk is de vloer in bedrijf genomen en verwarmd. Opstookprotocol toegepast? Welk? 

De vloer moet in dieder geval worden opgestookt tot een maximale watertemperatuur van 45 graden C in stappen van 5 graden per dag en dan 1 of 2 dagen op temperatuur worden gehouden zodat alles mooi gelijkmatig warm is geworden. daarna rustig af laten koelen. dan komen er mwestal scheuren in een dekvloer. Onvermijdelijk bij vloerverwarming. Iedere harde vloerafwerking heeft een risico van scheuren maar na het uitvoeren van het opstookprotocol zou je de scheuren kunnen repareren en het oppervlak daarna weer dichtpoetsen met de eerder toegepaste pleisterlaag. Ik denk dan dat er nog geen sprake is van een  hoogteverschil is tussen de vloerdelen door het schotelen van de dekvloer.

 

Conclusie: voordat u denlt hier even een vloer te verkopen, bedenk dan wat zich hier technisch afspeelt. Als de reparatie niet intact blijft, dan was een kunststof vloerafwerking waarschijnlijk ook niet heel gebleven en hebt u wel die gescheurde ondergrond geaccepteerd en bent u dus verantwoordelijk voor de dan optredende scheurvorming. Dan hebt u dus de zwarte piet. beter is het om af te wachten of het herstel afdoende is en als dat niet mooi genoeg is, dan pas overlagen lijkt mij.

Succes.

Geachte heer de Vries, dank voor uw uitgebreide reactie.

Ja, de wapening ligt onder de leidingen. Ja, traditionele cementdekvloer, Nee, geen plastificeerder, Nee, geen calciumsulfaatgeboden vloer, dat gaat niet samen met een pleisterlaag. Ja, opwarmprotocol voorgeschreven (overtreden door installateur, maar ook scheuren in de gehechte delen van de vloer waar geen vloerverwarming zit, daar zit het niet in) en Ja, craquelé verwacht. Ik heb de opdrachtgever meegenomen naar een "mislukte" vloer die ik ooit als schade-expert moest beoordelen, want een "rustiek beeld" was te verwachten en ook gewenst. Hij vond het prachtig en ik ook.

We passen gewapende stuc toe over muren met scheuren, we gebruiken glasvlies in de wegenbouw om een overlaging scheurvrij te krijgen terwijl de onderlaag gescheurd is. Er kan zoveel, technisch. Ik maak me sterk dat in die lijn van denken wel een oplossing voorhanden moet zijn. Maar u hebt gelijk. We moeten voorzichtig zijn.

gpedenavond heren

een goede oplossing voor uw probleem is beton-floor

dit produkt is scheuroverbruggend en word 2 mm dik opgebracht

voor verdere informatie en foto's kan u terecht op onze website

www.concretefashion.nl ook kan u vrijblijvend onze showroom bezoeken

voor eventuele vragen kan u ons ook bellen op het  nummer

06-643859068

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+