BouwProfs

De bouw online verbonden.

Zinken goot bij een muur die geplaatst is op de erfgrens.

Ik heb een vraag over de volgende situatie:

Een aanbouw aan de woning van houtskeletbouw met rondom een gemetselde muur. De muur staat exact naast de erfgrens. De aanbouw heeft een pannendak. De afwateringsrichting is naar de erfgrens toe.

Aangezien de buurman geen overschrijding van de erfgrens wil is de vraag hoe dit probleem voorkomen kan worden. Heeft iemand wellicht een detailtekening van een zinken goot op de muur om problemen te voorkomen?

Volg nu de 5-daagse opleiding

Weergaven: 1807

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Onder het kopje "Goten algemeen" (2e alinea) staan 3 afbeeldingen. De 2 rechtse (en dan de middelste in het bijzonder) rechter 2 zijn volgens mij de enige oplossingen die je kunt toepassen


Aangezien je niet over het erf van de buurman mag bouwen (of iets hangen, bijvoorbeeld een mastgoot) lijkt mij de enige oplossing een bakgoot te realiseren op de muur. Het realiseren van de goot binnen de muur (meest rechtse afbeelding) vergt een absoluut secure uitvoering, temeer omdat de woning houtskeletbouw is!

Mooi gedetailleerd antwoord van Jeroen!

Jeroen Bollen zei:

Onder het kopje "Goten algemeen" (2e alinea) staan 3 afbeeldingen. De 2 rechtse (en dan de middelste in het bijzonder) rechter 2 zijn volgens mij de enige oplossingen die je kunt toepassen


Aangezien je niet over het erf van de buurman mag bouwen (of iets hangen, bijvoorbeeld een mastgoot) lijkt mij de enige oplossing een bakgoot te realiseren op de muur. Het realiseren van de goot binnen de muur (meest rechtse afbeelding) vergt een absoluut secure uitvoering, temeer omdat de woning houtskeletbouw is!

Hartelijk bedankt voor jullie reacties

Met vriendelijke groeten, Henk Zenderink.

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+