BouwProfs

De bouw online verbonden.

Waarom moeten veel bouwbedrijven nog steeds smeken om het vertrouwen van de opdrachtgever?

Stephen Covey schreef het al: Ieder permanent zakelijk succes is gebaseerd op vertrouwen. In de vele contacten die ik heb met directies en hoger management uit de bouwwereld, wordt me regelmatig zuchtend en kreunend medegedeeld dat het voor de bouw van essentieel belang is dat het vertrouwen terugkomt. Dit is een basaal gegeven en overeenkomstig bovengenoemde stelling van Stephen Covey een basis voorwaarde voor permanent zakelijk succes.

Hoe kan het dan komen dat veel partijen in de bouw nog moeten smeken om enig vertrouwen te kunnen krijgen van de opdrachtgever? Mijn gedachte hierover heb ik in een eerdere blog geschreven aan de hand van een praktijk voorbeeld. Als we héél diep met eerlijke doch kritische blik in de spiegel duren te kijken kunnen we de vraag stellen of de  bouw het hier niet zelf naar gemaakt heeft? Vertrouwen vragen begint met vertrouwen geven. Eerst veel geven, veel zaken gratis en voor niets, om een relatie op te bouwen. De marketing formule KNOW – LIKE – TRUST eindigt met trust van vertrouwen, en begint daar zeker niet mee. Vertrouwen geven dat helemaal is waargemaakt. Wat leidt tot een structureel contact.

Herken je de situatie die geschetst wordt? Wat kan jij daarmee doen in relatie tot jouw eigen organisatie? Hoe ga je daar in de praktijk mee om?

Deze discussie is gestart door Leo van de Wal van CBT-Bouw in de BouwProfs Linkedin groep.

Weergaven: 352

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

mijn reactie is op LinkedIn geplaatst

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+