De bouw online verbonden.
Stephen Covey schreef het al: Ieder permanent zakelijk succes is gebaseerd op vertrouwen. In de vele contacten die ik heb met directies en hoger management uit de bouwwereld, wordt me regelmatig zuchtend en kreunend medegedeeld dat het voor de bouw van essentieel belang is dat het vertrouwen terugkomt. Dit is een basaal gegeven en overeenkomstig bovengenoemde stelling van Stephen Covey een basis voorwaarde voor permanent zakelijk succes.
Hoe kan het dan komen dat veel partijen in de bouw nog moeten smeken om enig vertrouwen te kunnen krijgen van de opdrachtgever? Mijn gedachte hierover heb ik in een eerdere blog geschreven aan de hand van een praktijk voorbeeld. Als we héél diep met eerlijke doch kritische blik in de spiegel duren te kijken kunnen we de vraag stellen of de bouw het hier niet zelf naar gemaakt heeft? Vertrouwen vragen begint met vertrouwen geven. Eerst veel geven, veel zaken gratis en voor niets, om een relatie op te bouwen. De marketing formule KNOW – LIKE – TRUST eindigt met trust van vertrouwen, en begint daar zeker niet mee. Vertrouwen geven dat helemaal is waargemaakt. Wat leidt tot een structureel contact.
Herken je de situatie die geschetst wordt? Wat kan jij daarmee doen in relatie tot jouw eigen organisatie? Hoe ga je daar in de praktijk mee om?
Deze discussie is gestart door Leo van de Wal van CBT-Bouw in de BouwProfs Linkedin groep.
Tags:
mijn reactie is op LinkedIn geplaatst
Welkom bij
BouwProfs
© 2024 Gemaakt door Michel Eek. Verzorgd door