De bouw online verbonden.
Tags:
Reactie via de BouwProfs groep op Linkedin van René de Klerk, Binnenbouw en Duurzaamheid:
" Ik ben het eens met de strekking van jullie verhaal. De vraag is echter welke "oprechte" duurzaamheid jullie zelf hanteren.
Er is geen internationale, overkoepelende richtlijn. De wettelijke richtlijnen en/of inkoopvoorwaarden duurzaam inkopen van Agentschapnl worden door de "populistische" groep veelal wel gehaald omdat die richtlijnen zo beperkt zijn.
Ik hanteer mijn eigen richtlijn en die baseer ik enerzijds op het gedachtegoed van C2C, (maar niet noodzakelijkerwijs gecertificeerd) en anderzijds het C2C voorbij omdat de verbindingen tussen verschillende C2C materialen alsnog een niet-recyclebare hybride vormen waardoor het eindproduct, al is het geheel samengesteld uit C2C materialen, niets meer met C2C te maken heeft.
De nadruk moet liggen op de engineering. Het opzettelijk engineeren van je eindproduct voor flexibiliteit tijdens de gebruiksduur en eenvoudige demontage tot op grondstofniveau na de gebruiksduur voor 100 % her- of doorgebruik zonder kwaliteitsverlies en/of afvalcomponent.
Wanneer je de eindgebruiker hiervan kunt overtuigen, dan gaat het ook over een gevoelswaarde, maar wel de juiste. "
Welkom bij
BouwProfs
© 2024 Gemaakt door Michel Eek. Verzorgd door