BouwProfs

De bouw online verbonden.

Is het bekend, of er bepaalde maxima's verbonden zijn aan hoogteverschillen bij uitritten? Wanneer we het erf van ons huis verlaten, moeten we een rijwielpad oversteken dat 39 cm onder het straatniveau ligt. De afstand tussen de weg en het rijwielpad is 200 cm. Problemen ontstaan er wanneer met de caravan in en uit word gereden. Deze komt aan de achterzijde net 5 cm hoogte te kort om schadevrij het erf te kunnen verlaten.

Overigens is de problematief verergerd bij het vernieuwen van het asfalt op het rijwielpad. In contacten met de Gemeente Westervoort, dient de oplossing tussen het kastje en de muur te worden gezocht. Detail: Maaiveld woning en straat zijn aan elkaar gelijk.

Deze vraag is gesteld door Bert Prent in onze BouwProfs Linkedin groep. Kan jij hem helpen aan het juiste antwoord, reageer dan via deze discussie.

Weergaven: 514

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Voor zover mij bekend zijn er geen specifieke eisen gesteld aan de maximaal toegestane helling voor auto's. In de NEN die betrekking heeft op parkeergarages staan wel richtlijnen, maar die hebben geen wettelijke waarde. De helling die je beschrijft lijkt mij niet onredelijk, maar door de geringe lengte is het niet mogelijk een goede oplossing te maken. De enige structurele oplossing is het plaatselijk verhogen van het fietspad, en daar zal de gemeente geen zin in hebben.

Ik denk dus dat je een andere oplossing moet bedenken: als je de caravan wilt verplaatsen een soort brug maken van multiplex, die tegen de helling oploopt zodat je een aanrijdboog maakt. Mogelijk is dat voldoende om zonder schade te kunnen uitrijden.

Heeft de gemeente geen verplichtingen t.a.v. het verleende recht op een uitrit?

Geachte Hr. Prent ,

wij doen vele inritten en terassen en volgens mij hoeft er niets wettelijk geregeld te zijn , ECHTER !!

Bij in en uitritten moet je ervan uit kunnen gaan dat hier met normale voertuigen in en uit gereden kan worden. We kennen allen de busbaan die niet te nemen is door gewone voertuigen om enkel de bus door te laten. Dit moet toch niet bij uw inrit zijn !!

M.a.w. de prestatie is niet geschikt voor hetgeen dit bedoeld is.

hoop dat u hier iets aan heeft. Succes!!

Ik ga met Philip mee.

een gemeente is niet verantwoordelijk voor bijzondere voertuigen als een caravan althans niet in combi met een privé terrein.

toch zijn er andersom wel wat richtlijnen bijvoorbeeld andersom  bij verkersdrempels die max 12 cm moeten zijn over 2,4 m

overigens is het afsnuitprobleem in P-garages ook een bekend verschijnsel (op de overgang van een heling 1:12  naar horizontaal)  vaak wordt er dan een afsnuiting van 1 a 2 m gemaakt om het vloeiender te laten verlopen.

is het fietspad van asfalt of elementen verharding en  zit er aan beide kanten van het fietspad een grasberm oid ?

dan is locaal het FP op te hogen (vrij goedkoop)_

en afh van de oorzaak en situatie  (misschien juist bij u verzakt kan je een deal met de gemeente overeenkomen om de kosten te delen)       

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2019   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+