BouwProfs

De bouw online verbonden.

Nieuw dak: mét of zonder zonnepanelen? Welk bedrijf kan adviseren?

Cris Caanen is projectleider nieuwe media bij Royal Mosa. In de BouwProfs groep op Linkedin stelt hij de volgende vraag:

Nieuw dak: mét of zonder zonnepanelen? Ik twijfel over de aanschaf van zonnepanelen. Nu moet ik toch al een nieuw dak aanschaffen dus het lijkt me goed om dit te combineren. Ik zoek een bedrijf dat me kan adviseren over deze te nemen keuze.

Het is een punt-dak zonder pannen onder een vrij kleine hoek. De totale oppervlakte is ca. 63 m2. Ik denk dat het plaatsen op slechts 1 zijde (dus ca. 31m2) mogelijk is i.v.m. de lichtinval. Ik zoek liefst een bedrijf dat in Zuid-Limburg ligt. Ook overweeg ik bedrijven te benaderen in Duitsland omdat daar al zeer veel zonnepanelen op daken liggen en dit daarom misschien een kostenvoordeel oplevert. Heeft iemand ervaring met bedrijven die dit goed kunnen? Ook advies m.b.t. werkwijze stroom terugleveren aan het stroomnet zou mooi zijn.

Heeft u tips voor Cris? Wilt u zelf Cris van advies voorzien? Reageer dan op BouwProfs via deze discussie.

Weergaven: 1794

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

www.irs-solar.eu

Met meer dan 10 MW ervaring met diverse systemen, zowel flexibel amorf, als traditionele kristallijne panelen als ook Solyndra panelen kunnen wij graag voorzien in objectieve adviezen.

Succes met je zoektocht.

Marcus Dommisse Salesmanager I.R.S nl 0031621804540

Beste Cris,

 

Ik adviseer je om contact op te nemen met nebiprofa Dhr. Jurian Hilberts, hij heeft mij ook geholpen bij een advies richting Philips, zij maken weer gebruik van het advies van Duurstroom.

Nebiprofa levert fotovoltage dakbanen.

 

Succes

Vincent van Zantvoort Kwerreveld dadkbedekkingen B,V. Winterswijk

 

Dag Cris,

Ik ben van stichting Duurzaam Venlo (www.duurzaamvenlo.nu) en kan je adviseren bij het aanschaffen van zonnepanelen.

Voor Maastricht is er nog LES subsidie a €2,-- / Wpiek met maximum van € 1.500,--, en de Provincie geeft ook nog 30% subsidie. Daarnaast komt in juli weer een pot SDE subsidie vrij.

Ik heb een rekenschema gemaakt.

Zelf heb ik 34 panelen van 215 Wpiek op mijn dak.

Denk ook na over PV panelen met ingebouwde zonneboiler (Ik ga waarschijnlijk mijn zonnepanelen ombouwen, en zonnepanelen van dunne folie.

Waarschijnlijk gaan wij na de vastelaovend een Energiebeurs in Maastricht houden.

Bel anders even : 077 - 323 00 44

 

hallo Jan,

 

met vele partners in de platte daken en ook installatiebranche ben ik ook zeer geinteresseerd in jouw rekenmodel voor het limburgse

SDE is nog even afwachten.

Zou graag een keer met je willen kennismaken.

marcus@irs.eu

06-21804540

zie ook onze website www.epdm.eu en www.irs-solar.eu

groeten

Jan Linssen zei:

Dag Cris,

Ik ben van stichting Duurzaam Venlo (www.duurzaamvenlo.nu) en kan je adviseren bij het aanschaffen van zonnepanelen.

Voor Maastricht is er nog LES subsidie a €2,-- / Wpiek met maximum van € 1.500,--, en de Provincie geeft ook nog 30% subsidie. Daarnaast komt in juli weer een pot SDE subsidie vrij.

Ik heb een rekenschema gemaakt.

Zelf heb ik 34 panelen van 215 Wpiek op mijn dak.

Denk ook na over PV panelen met ingebouwde zonneboiler (Ik ga waarschijnlijk mijn zonnepanelen ombouwen, en zonnepanelen van dunne folie.

Waarschijnlijk gaan wij na de vastelaovend een Energiebeurs in Maastricht houden.

Bel anders even : 077 - 323 00 44

 

Er is software (in Duitsland), waar men op basis van een luchtfoto de werking van een paneel incl. schaduweffecten kan berekenen. Dus dat is 1 optie. Verder ken ik een bedrijf, dat Sunraytec heet en goede adviezen kan geven.

 

Succes.

 

In Bouwwereld stond laatst een artikel waar je wellicht wat aan hebt. Als ik het zo zie kan dit ook in een bestaande situatie waarin dakvernieuwing toch al nodig is, worden toegepast.

 

Inventieve toepassing van PV-panelen:

Voor woningbouw gangbare pv-panelen bleken te duur voor een project van 13 woningen in Veenendaal. Bouwbedrijf EBU ging daarom in samenwerking met de andere partijen in het bouwproces op zoek naar een oplossing die binnen budget paste, de goedkeuring van architect Han van Zwieten kon wegdragen.

Lees hier verder: http://bit.ly/hCPylM 

 

Groet, Gerben van Dijk, SBR

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+