BouwProfs

De bouw online verbonden.

Opdrachtgever huurt een bedrijfspand en heeft het ingericht als kinderopvangcentrum en de eigenaar biedt hem nu het pand te koop aan.

Boven het systeemplafond is een niet geisoleerd kanalenstelsel aangebracht met een ventilatiebox.Deze haalt de KOUDE lucht door het dak naar binnen. Door overdruk wordt de lucht via het dak uit het pand gevoerd. Er bevinden zich geen ventilatieroosters in de aluminium kozijnen.

Gevolg: CONDENS op de kanalen en daardoor vochtproblemen in het systeemplafond.De wanden en plafonds zijn VERVUILD en stofzuigen wordt 's ochtends gedaan omdat dit 's middags, en helemaal niet voor het weekend, geen zin heeft.De verwarming met radiatoren en een compact HR ketel moet extra zijn best doen om de ruimten op temperatuur te houden? Een gezond leefklimaat?

Wie kan mij adviseren? Het betreft een 1-laags gebouw met een geïsoleerd betondak en geïsoleerde spouwmuren.

Ik zoek een eenvoudige en meest economische oplossing voor vervanging c.q. aanpassing en natuurlijk een economisch gebruik.

Weergaven: 1884

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Inderdaad Kees,

 

Nog niet teveel geld investeren dat kan altijd nog. Ik weet niet waar het project is maar je mag mij wel een tekening sturen met schematisch de kanalen, roosters  en de boxen erin getekend (met de hand is voldoende). Handig is ook om even de types of capaciteiten van de boxen te vermelden. Ik maak dan geheel vrijblijvend een adviesrapport met diverse mogelijkheden voor je.

Kees Borst zei:

Je vorige reactie vormde een korte en slimme oplossing!

Wat maakt een probleem als dit toch allemaal los. Als we niet uitkijken rollen we over elkaar heen. 

Een WTW-unit blijft een ideale oplossing maar zal een te grote investering vergen van de eventuele nieuwe eigenaar of hij moet al heel riant uit de onderhandelingen gaan komen. Ik had voor me zelf al het gevoel dat een economische oplossing voor het probleem wel een het omkeren van de installatie zou zijn. Uiteraard moet dan ook de capaciteit van het systeem en de mogelijkheden en capaciteit van de toevoer van lucht goed bekeken en berekend worden. 

Michaël de Vos zei:

Okay Kees, de fabrikanten en adviseurs zijn aangemeld. Heeft je opdrachtgever ook nog een architect nodig die voor het geheel een ontwerp maakt ?

Hartelijke groet,

Michaël

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+