BouwProfs

De bouw online verbonden.

Teun Minkhorst stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag:

Wat het meest geschikte CAD tekenprogramma voor de productie van HSB en dakelementen in combinatie met BIM?

Geef je tips aan Teun door via deze discussie.

Weergaven: 4595

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik werk al jaren met ArchiCAD in 3d. Werkt snel, makkelijk en overzichtelijk. De combinatie met BIM is ook snel te realiseren. Zie voor meer info, http://www.kubusinfo.nl/Producten/ArchiCAD.

 

Wij hebben hier HSB-cad voor aangeschaft.

Of dit het meest geschikt is weet ik nog niet, het wordt over maand pas geïnstalleerd.

Het zag er wel veelbelovend uit.

Teun,

 

als je 3d wilt tekenen zou je ook eens bij Strucad kunnen kijken die hebben een houtmodule. verschillende dak fabrikanen werken hier al mee.

Ik denk dat je het beste zelf op zoek kunt gaan naar een antwoord. Als het over bim gaat zal iedereen 'met zijn eigen bril op' een welgemeend advies geven. Maar sluit dit aan op jouw praktijk? Dat weet alleen jij zelf. Aan de slag dus.

natuurlijk!

spontaan denk ik dan aan Vertex

http://www.cadserviceburo.be/

zIjn er dan wel speficiek zaken voor HSB bouw? echte hsb pakketten maken complete uitslagen van wanden en detaillering vanuit 3d model.

Raymond de Lange zei:

Ik werk al jaren met ArchiCAD in 3d. Werkt snel, makkelijk en overzichtelijk. De combinatie met BIM is ook snel te realiseren. Zie voor meer info, http://www.kubusinfo.nl/Producten/ArchiCAD.

 

Geen tekenprogramma. Geen Bim

Beste Teun,

 

Zo te zien heb je al heel veel reacties ontvangen m.b.t. diverse tekenprogramma's.

Ik persoonlijk heb, toen ik nog werkzaam was bij Opstalan BV (Dakmodules) gwerkt met AutoCad aangevuld met de module HSB-Cad.

Hiermee konden wij in een mum van tijd een komplete dak, met details uittekenen.

Je kan ook contact opnemen met Unilin een zusterbedrijf van Opstalan, deze kunnen jou hierover meer vertellen.

 

Met vriendelijke groet.

Op dit moment is AutoCAD® Architecture in combinatie met HsbCad nog het meest complete programma. Met een enkele ingreep is deze informatie ook te gebruiken in Autodesk® Revit® Architecture en aanverwante producten, welke het meest gebruikt worden in BIM omgevingen.

Heren, zijn er er nog andere programma's als, Strucad, ArchiCAD, Vertex, HsbCad.

Wat denken jullie van Intercad, TotalStation en Tekla

Ik wil me niet mengen in de vraag welke tekenpakketten er allemaal zijn voor Hsb Dakelementen. Tenslotte kunnen we de elementen met elk willekeurig tekenpakket uitwerken, desnoods nog steeds op de achterkant van de sigarendoos.

De vraag is Hsb Tekenpakket in combinatie met BIM en bij BIM draait het niet alleen om hoe mooi, goed of snel je ermee kunt werken. De key issue voor BIM is de uitwisselbaarheid met andere bedrijven. Ik zou dan ook graag argumenten willen zien van de deelnemers waarom een bepaald pakket het in een "BIM omgeving" beter zal presteren op het vlak van informatie uitwisseling, compatibiliteit met anders tekenpakketten enz.

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+