De bouw online verbonden.
Door het grote aanbod aan productinformatie kiezen architecten ervoor om selectief te werk te gaan en kiezen ze enkel de producten waarin ze echt geïnteresseerd zijn. Arch-Vision heeft onderzocht welke verschillende type media er momenteel gebruikt worden door architecten en in welke mate de verschillende bronnen ook daadwerkelijk gelezen worden.
De gemiddelde Duitse architect is geïnteresseerd in twee product types, terwijl hun collega’s in de andere landen over het algemeen slechts in één productgroep interesse tonen. De Spaanse architecten hebben geen duidelijke voorkeur voor een bepaalde productgroep. De scores voor gevelmaterialen, isolatie en verwarming, koeling en ventilatie vertonen onderling weinig verschillen en liggen allen tussen 13% en 14%.
Waar haal jij als bouwprof jouw product informatie vandaan? Welke informatie is voor jou een must, en welke informatie sla je bij voorkeur over? Of ben je juist werkzaam als leverancier? Ook dan horen we graag van jou hoe jij jouw productinformatie effectief over de bühne krijgt bij afnemers.
Tags:
Helaas worden de meest gebruikte kanalen qua oriëntatie en media niet genoemd. Dit zou erg interessante informatie zijn. AVZ valt als specialist in zonweringoplossingen zowel in de categorie koeling als in de categorie isolatie. Wij brengen onze productinformatie onder andere via eigen website, online exposure via vakkanalen als NBD-Online en Architectenweb en offline exposure in vakbladen en natuurlijk via social media als Twitter en Facebook. Ik ben erg benieuwd hoe andere specialisten in de bouw dit aanpakken.
Welkom bij
BouwProfs
© 2024 Gemaakt door Michel Eek. Verzorgd door