BouwProfs

De bouw online verbonden.

Hoeveel aandacht is er voor klanttevredenheid bij bouwbedrijven?

 

Regelmatig belichten wij op BouwProfs ( http://www.bouwprofs.net ) een collega bouwprof in de rubriek "In de Schijnwerper".

Deze week is het de beurt aan Joost Jan Dorrestijn. Joost Jan is werkzaam als Uitvoerder bij de BAM Gebouwservices Utrecht.

In deze rubriek stelt de betrokken bouwprof een dringende vraag aan zijn of haar collega bouwers. Joost Jan heeft u de volgende vraag te stellen:

Zijn vraag luidt:

" klanttevredenheid vind ik nog altijd het grootste goed. Ik ben tevreden als mijn klant/opdrachtgever tevreden is over de geleverde kwaliteit.

Toch zie ik bij veel grote bedrijven dat zij nog steeds het Angelsaksische business model hanteren en aandeelhouderstevredenheid voorop stellen. Ik denk dat dit de omgekeerde wereld is. Ik ben benieuwd hoe andere bouwprofs hier tegen aan kijken. "


BouwProfs, en natuurlijk Joost Jan, zijn benieuwd naar uw antwoord!

Weergaven: 126

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Zelf hanteer ik het volgende principe: "Klanttevredenheid voor winst, customer intimacy voor operational excellence" vanuit de gedachte dat klanttevredenheid zich altijd terugbetaalt. Dit is meer een langetermijngedachte. Bij veel bedrijven wordt vandaag de dag op korte termijn gedacht, meestal vanuit een overlevingsstrategie. Ook een aannemer is een dienstverlener, klanttevredenheid komt hier naar mijn idee op de eerste plaats, op de voet gevolgd door onderscheidend vermogen.
Hallo Joost Jan,
Ik ben sinds enkele maanden werkzaam in de bouwnijverheid en ik kom tot een zelfde conclusie!
Volgens mij is het niet alleen "share holders value" maar veel meer "stake holders value" dat de mensen in een bedrijf zou moeten drijven. Dus naast de aandeelhouders ook de medewerkers, de klanten én de leveranciers. Die groep bepaalt uiteindelijk het succes van een onderneming.

Inmiddels ben ik verbonden aan een organisatie die, nu nog niet heel wijd verspreid, klanttevredenheids-methodieken implementeert in organisaties.
Het product is een redelijk eenvoudig toepasbaar middel dat klanttevredenheid meet en ook nog eens een garantie geeft op daadwerkelijke verbetering.

Wanneer het onderwerp interessant is, stuur ik je graag meer informatie toe.

met vriendelijke groeten

Jochum Reuter
(interim commercieel manager bij Con7bouw en interim business developer bij Procosol)

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+