BouwProfs

De bouw online verbonden.

Bouwvragen (482)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Tips gezocht om dikke coating met gebroken kiezelsteen van gevel te verwijderen.

Op mijn gevel is een 1 á 2 mm dikke coating aangebracht met een gebroken kiezelsteen van 2 á 3 mm, die vermoedelijk tijdens het aanbrengen…

Begonnen door Bert Uitterhoeve

3 21 Mrt 2017
Antwoord van Wiebe Fokkema

Fonteintje in een MIVA toilet, is dat toegestaan?

Mag ik een fonteintje toepassen in een MIVA toilet? M.a.w. wat is de minimale afmeting voor de wasbak in een mindervalidentoilet? Graag jul…

Begonnen door Joep Hermans

6 19 Mrt 2017

Toepassing van isolatiefolie op beglazing van een Rijksmonument.

Wie heeft ervaringen die hij of zij met mij kan delen over de toepassing van energetische / isolatiefolie op beglazing van een Rijksmonumen…

Begonnen door BouwProfs Redactie

3 23 Feb 2017
Antwoord van Gertjan Schaap

Kan een extra voorzetwand geplaatst worden als je een spouw isoleert met eps isoparels?

Deze vraag is per mail gesteld door Ben Koning van BKB Bouw uit Volendam. Ik ben bezig om bij iemand de spouw te isoleren door middel van n…

Begonnen door BouwProfs Redactie

4 6 Jan 2017
Antwoord van Karel Dekker

Welke richtlijnen zijn er inzake de schouwing van statige herenhuizen van rond de 4 ton.

Wij zijn bezig met een schouwing van statige herenhuizen. Nu willen wij jullie mening weten of 138 schouwingspunten van een woning normaal…

Begonnen door ron m r bosch

2 10 Nov 2016
Antwoord van ron m r bosch

Op welke wijze kan een koudebrug bij balk lagen in oude ongeïsoleerde bouwwerken correct worden geïsoleerd, om condensvormingen en/of schimmels te voorkomen?

Wanneer isolatiemateriaal tot tegen de balk wordt geplaatst en de ruimte tussen gevel en balk niet wordt gevuld kan zich achter de balk con…

Begonnen door Michael Slof

4 28 Sept 2016
Antwoord van Michael Slof

Gezocht: bureau met expertise in brandveiligheid Bouwbesluit 2012

Ik zoek een bouwkundig (advies-)bureau met ondermeer specifieke expertise op het gebied van brandveiligheid (o.b.v. Bouwbesluit 2012), om e…

Begonnen door Germ Eppinga

10 13 Sept 2016
Antwoord van Germ Eppinga

Is betonkernactivering een goede optie als je duurzaam en energiezuinig wilt bouwen?

Er zijn verschillende mogelijkheden om duurzaam te investeren en energiezuinig te bouwen. Betonkernactivering is hier één van. Ik ben aan…

Begonnen door BouwProfs Redactie

41 2 Sept 2016
Antwoord van S.H. IJpma

Zelfsluitende deur garage en bijkeuken?

Moet er eigenlijk een zelfsluitende, brandwerende deur tussen een garage en bijkeuken van een nieuwbouw woning?

Begonnen door Luut Rozenga

2 25 Jul 2016
Antwoord van Michel Eek

Hoe veranker ik XPS isolatie op de juiste wijze aan een keldervloer?

Wat is de optimale manier om XPS isolatie aan een keldervloer te verankeren? Onder een Passiefhuis komt een geïsoleerde kelder, die in open…

Begonnen door Cock van der Kaaij

12 5 Jul 2016
Antwoord van Willem Jan Laane

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+