BouwProfs

De bouw online verbonden.

Bouwvragen (482)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Hoe kan ik het beste een dunne spouwmuur isoleren?

IIn verband met ruimtegebrek wil ik een spouwmuur toepassen, met een zo dun mogelijk isolatie en luchtspouw deel. Ikzelf denk aan isoleren…

Begonnen door John Willems

27 9 Dec 2015
Antwoord van rob ackermans

Sleuven frezen in betonnen plafond.

Beste mensen. Ik ben sinds kort eigenaar van een beganegrondse appartement. En ik wou graag wat extra wandcontactdozen aanbrengen en een h…

Begonnen door Albert van Bree

0 4 Dec 2015

Gezocht kennisverrijking en samenwerking op groot binnenklimaatgebied woningen

De afgelopen jaren heb ik me heel erg verdiept in binnenhuisklimaat. voornamelijk het binnenklimaat in woningbouw. hiermee heb 2 dingen gel…

Begonnen door Sebastiaan Netten

0 6 Nov 2015

Moeten normale aannemers belast worden met het verwijderen van asbestdaken?

In onze BouwProfs linkedin groep vindt momenteel een goede discussie plaats over de vraag in hoeverre het verwijderen van asbestdaken een g…

Begonnen door Andre Letsch

5 4 Nov 2015
Antwoord van Ron Reijnders

Welke dakbedekking (plat dak) staat bekend om een lange vervangingscyclus?

Er komen steeds meer nieuwe of relatief nieuwe soorten dakbedekking bij die claimen meer dan 30 jaar of zelfs wel 40 jaar mee te gaan. al d…

Begonnen door BouwProfs Redactie

19 15 Okt 2015
Antwoord van Tjeerd Smilde

Hoe verwijder ik UF schuim goedkoop uit een spouw?

Een isolatiebedrijf deed een suggestie voor een goedkope houtje-touwtje werkwijze om oud UF schuim uit de spouw te verwijderen. We gebruikt…

Begonnen door Evert Hasselaar

3 19 Sept 2015
Antwoord van Vincent Pot

Hoe isoleer ik een buitenmuur zodanig dat deze een R heeft van minimaal 7 m2. K/W?

Hoe isoleer ik een buitenmuur, zijnde een spouwmuur, zodanig dat deze een R heeft van minimaal 7 m2.K/W (bij voorkeur een R van 9)? Het ide…

Begonnen door BouwProfs Redactie

33 19 Sept 2015
Antwoord van Vincent Pot

Alternatief (onder)vloersysteem gezocht voor zwaluwstaartvloer.

Zijn er eenvoudige (onder)vloersystemen anders dan zwaluwstaartvloeren die geschikt zijn om toe te passen op een bestaande houten balklaag…

Begonnen door Bas

11 8 Sept 2015
Antwoord van Rinus Haarman

Isolatie vs zonnepanelen. Welke woning is duurzamer denk jij?

Stel je hebt 2 woningen. De eerste woning is goed geïsoleerd maar met weinig zonnepanelen. De tweede woning is slecht geïsoleerd maar hee…

Begonnen door Michel Eek

23 22 Aug 2015
Antwoord van jacques serle

In hoeverre is er een vergunningsplicht om een woning na een brand te herbouwen?

Ik heb de volgende vraag over vergunningsplicht om een woning die deels is afgebrand weer in de oorspronkelijke vorm te herstellen. De voo…

Begonnen door Gertjan van Meurs

7 19 Aug 2015
Antwoord van Gertjan van Meurs

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+