BouwProfs

De bouw online verbonden.

Duurzaamheid (283)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Zin en onzin over circulair bouwen

Bouw normaal, dan bouw je al circulair genoeg! Je leest er meer over in het nieuwste blog.  http://bit.ly/2FZzwIR Bouw normaal, dan bouw…

Begonnen door Piet M. Oskam

0 21 Mrt 2018

Demodaken gezocht voor de introductie van de zonnedakpan in Nederland en België.

Overweeg je zonnepanelen op je dak te leggen? Dan moet je deze zonnedakpannen zeker bekijken. De leverancier van de Heda zonnedakpan zoekt…

Begonnen door BouwProfs Redactie

0 28 Dec 2017

Oplossingen gezocht voor zomerventilatie van een Passiefhuis.

Voor een Passiefhuis zoeken we een nette oplossing voor de nachtventilatie. In het ontwerp zit een 'schoorsteen' die in de warme zomernacht…

Begonnen door Cock van der Kaaij

7 10 Dec 2017
Antwoord van Cock van der Kaaij

Hoe verbeter ik de vochtregulatie van mijn WTW?

In mijn passiefwoning heb ik een Paul 450 ventilatie-unit met WTW. Deze heeft een WTW rendement van zo'n 89%. In de winter is de luchtvoc…

Begonnen door Johan van der Stoel

5 4 Jul 2017
Antwoord van Nicolaas van Everdingen

Trainer gezocht voor onze ééndaagse workshop Update Duurzaam Bouwen.

Vanuit BouwProfs organiseren we regelmatig ééndaagse trainingen voor de bouwsector. Zo verzorgen we regelmatig de training Vochtproblemen i…

Begonnen door Michel Eek

1 11 Okt 2016
Antwoord van Carl-peter Goossen

Waarom worden de Rc - eisen vanuit het Bouwbesluit door aannemers genegeerd?

De laatste tijd krijg ik offertes binnen van aannemers waarin een geheel andere Rc-waarde wordt omschreven dan ik heb omschreven in de deta…

Begonnen door Ton Kowalczyk

31 1 Aug 2016
Antwoord van George Balsing

Hoe voorkom ik een koudebrug bij de aansluiting spouwmuur op de fundering?

Heeft iemand ervaring hoe je de koudebrug ter plaatse van de aansluiting spouwmuur op de fundering kan voorkomen? De bestaande woning wordt…

Begonnen door ing. Rob van Rooij

18 21 Mei 2016
Antwoord van Carl-peter Goossen

bestaande spouwmuur na-isoleren + nieuwe buitengevel

Ziet iemand bouwtechnische problemen bij de volgende opbouw? Het betreft een bestaande bungalow met een bestaande spouwmuur. Deze wordt ene…

Begonnen door ing. Rob van Rooij

12 19 Mei 2016
Antwoord van Jules K

Zijn er vergelijkbare systemen als Herman de zonnestroomverdeler zonder abonnement?

Als bestuurslid van een Vve zijn wij  ons aan het oriënteren op het plaatsen van zonnepanelen. Een van de mogelijkheden die voorbij is geko…

Begonnen door Mathieu Paardekooper

5 12 Mrt 2016
Antwoord van Mathieu Paardekooper

Hebben zonnepanelen (veel) onderhoud nodig?

Zonnepanelen zijn niet meer weg te denken in het hedendaagse straatbeeld. Gelukkig maar want zonne energie is een duurzaam alternatief voo…

Begonnen door BouwProfs Redactie

8 11 Mrt 2016
Antwoord van Pascal van Droogenbroeck

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+