BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'koudebrug' (8)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Dagstuk vervangen of laten zitten bij kozijn vervanging?

Bij het vervangen van houten kozijnen voorzien van schuiframen door kunststoframen zijn de dagstukken blijven zitten. Het gaat om kozijnen…

Begonnen door Jozef de Roos

3 16 Dec 2021
Antwoord van Bram Saris

Advies gevraag om koudebrug bij overgang plat dak naar schuin dak aan te pakken.

Ik zoek graag advies m.b.t. een koudebrug welke is ontstaan bij de overgang plat naar schuin dak. Bijgevoegd zijn twee detailtekeningen. Eé…

Begonnen door Sander

10 16 Sept 2019
Antwoord van Sander

Wie weet de technische verklaring voor zwarte strepen op voorzetwanden?

In 2015 is een woning verbouwd in Middelburg en sinds dit voorjaar komen daar op de voorzetwanden (metal stud C-profielen met Isover Mupan…

Begonnen door BouwProfs Redactie

23 17 Jul 2018
Antwoord van BouwProfs Redactie

Op welke wijze kan een koudebrug bij balk lagen in oude ongeïsoleerde bouwwerken correct worden geïsoleerd, om condensvormingen en/of schimmels te voorkomen?

Wanneer isolatiemateriaal tot tegen de balk wordt geplaatst en de ruimte tussen gevel en balk niet wordt gevuld kan zich achter de balk con…

Begonnen door Michael Slof

4 28 Sept 2016
Antwoord van Michael Slof

Hoe voorkom ik een koudebrug bij de aansluiting spouwmuur op de fundering?

Heeft iemand ervaring hoe je de koudebrug ter plaatse van de aansluiting spouwmuur op de fundering kan voorkomen? De bestaande woning wordt…

Begonnen door ing. Rob van Rooij

18 21 Mei 2016
Antwoord van Carl-peter Goossen

Koudebrug onderbreking uitvoeren in foamglas perinsul of in prostelko, wat is beter?

Ik ben met de bouw van een nieuwe woonboerderij bezig. Deze bouw moet richting passiefhuis niveau gaan met zeer hoge isolatie waarden.  Nu…

Begonnen door Erik Jan Heijink

8 5 Nov 2013
Antwoord van Erik Jan Heijink

Wat is de meest simpele en goedkoopste manier van vloer inclusief vorstrand maken?

Wat is de meest simpele en goedkoopste manier om fundering en vloer in één keer te storten, er op lettend dat er geen koudebrug is? Is dat…

Begonnen door marc

5 11 Sept 2013
Antwoord van Ton Wesdijk

Sleuffundering of funderingsplaat?

Ik woon in Limburg en het valt me op dat net over de grens in Duitsland vaak de funderinsplaat wordt toegepast i.p.v. de sleuffundering. Éé…

Begonnen door Wim Corvers

8 6 Feb 2012
Antwoord van J. ( Hans ) de Wit

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+