De bouw online verbonden.
Tags:
Hallo Mark,
Bekijk de bijgevoegde presentatie eens. Vooral het artikel op de laatste pagina kan je wat aanwijzingen geven. Zie op je foto's dat Ballast Nedam bij eht project betrokken is, dus daar kan je vast info halen. Hier nog een aan deze presentaite gelinkt artikeltje: http://www.nieuwsbladtransport.nl/nieuws/id27539-Bouwsector_vindt_z...
Als je wilt kan ik ook vast de juiste mensen voor dit onderwerp binnen ons bedrijf voor je vinden.
Vriendelijke groet,
Jeroen Nagel
Trainee Dura Vermeer Divisie Infra
Hallo Mark,
ik denk dat een bouwplaats aardig te vergelijken is met een scheepswerf.
Er zijn natuurlijk wel een aantal verschillen.
Na afloop van de bouw vaart het schip weg, terwijl het gebouw statisch is en blijft staan.
Vaak wordt een schip of delen van een schip in een hal gebouwd maar de bouw van grote schepen vindt toch ook vaak in de open lucht plaats.
Ik denk dat er op een scheepswerf vaak wat meer ruimte is om (prefab) onderdelen tijdelijk op te slaan.
Maar het punt van transport, hoe komen de onderdelen op zijn plaats, het werken met bijvoorbeeld kranen, vertoont grote gelijkenis.
Ik hoop je hiermee een beetje op weg geholpen te hebben.
Veel succes,
Ing. Corné Perin
Consultant
Kraan Bouwcomputing
Beste Mark,
Inmiddels ruim een jaar verder is dit onderwerp voor mij ineens weer relevant. Ik werk nu bij Ballast Nedam Sustainability Services en ben bezig met een (R&D/Demo) project met als doel bouwlogistiek te optimaliseren, en daarmee te verduurzamen.
Dit doen we ism het instituut http://www.dinalog.nl/, dat werkt met het Cross Chain Control Center (4C) concept. We willen dit concept toepassen op de logistiek rondom de in aanbouw zijnde 'woningenfabriek', zie www.iqwoning.nl. Ik ben benieuwd of jij je onderzoek inmiddels hebt afgerond en de resultaten zou willen delen. Wellicht dat we daar interessante zaken uit kunnen meenemen.
Carolien, ik ben ook zeer benieuwd of jij nog verder bent gekomen. De scheepvaartlogistiek is denk behoorlijk geoptimaliseerd ivm de bouwlogistiek, dus daar zijn ongetwijfeld paralellen te leggen. Zie ook de mooie plaatjes op de home-page van DINALOG!
Groeten, Jeroen Nagel (j.nagel@ballast-nedam.nl)
Welkom bij
BouwProfs
© 2024 Gemaakt door Michel Eek. Verzorgd door