BouwProfs

De bouw online verbonden.

Bouwvragen (413)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Welke mogelijkheden zijn er om tocht te weren bij een taatsdeur?

Bij een taatsdeur zit er geen scharnier aan het kozijn, maar een pen in de vloer en loodrecht erboven in het plafond. Dit maakt dat zo'n de…

Begonnen door edwin kolkman

4 15 Mrt 2016
Antwoord van edwin kolkman

Kanaalplaatvloer: kan het casco van een muur scheuren als geen druklaag wordt toegepast?

Een nieuwe vraag in mijn 'ontwerpproces' waar ik geen antwoord op kan vinden.De standaard procedure is dat op een kanaalplaatvloer het casc…

Begonnen door Jeroen Boschma

17 23 Feb 2016
Antwoord van jacques serle

Vraag over het bevestigen van een stalen balkon aan de gevel.

Het wordt aan mij steeds vaker gevraagd of je een stalen balkon aan je buiten spouwblad kan hangen zonder het te bevestigen aan je strijkba…

Begonnen door G.Gorter

4 22 Feb 2016
Antwoord van Germ Eppinga

Mag het casco op de vloer buiten de funderingslijn worden geplaatst?

Als particulier wil ik op termijn mijn eigen woning bouwen, en ben druk bezig om mijn eisen voor de woning op een rij te zetten, materiaal-…

Begonnen door Jeroen Boschma

7 22 Feb 2016
Antwoord van Cock van der Kaaij

Schuimisolatie tegen het binnenblad gespoten, wie is bekend met deze vorm van isolatie?

Bas Spanjers is architect. In de BouwProfs groep op Linkedin stelt hij de volgende bouwvraag: Als architect besef ik me maar al te goed dat…

Begonnen door BouwProfs Redactie

13 19 Feb 2016
Antwoord van Claire Kroon

Is een NPR richtlijn wetgeving of een advies?

In een appartementengebouw zijn de rookgasafvoerkanalen vervangen. De bestaande rookgasafvoer zat in een smalle schacht samen met de standl…

Begonnen door Ivan Oonk

6 19 Feb 2016
Antwoord van Remko Zuidema

Wat is de levensduur van een hydrofoorinstallatie?

Weet iemand wat de levensduur kan zijn van een hydrofoorinstallatie? Of beter gezegd wanneer zou je deze moeten gaan vervangen? Na 15 jaar,…

Begonnen door Mathieu Paardekooper

3 19 Feb 2016
Antwoord van BouwProfs Redactie

Is het biobased materiaal bamboe een goed alternatief voor staal in gewapend beton?

Staal is niet weg te denken uit het bouwproces, al meer dan honderd jaar wordt er mee gebouwd. Toch is er een aantrekkelijk biobased materi…

Begonnen door Michel Eek

2 8 Feb 2016
Antwoord van Pascal van Droogenbroeck

Wat zou een knelpunt kunnen zijn voor Tiny Houses?

De Tiny House Movement groeit snel in Nederland. Meerdere steden wijzen plaatsen aan om Tiny Housers ruimte te bieden, en inmiddels bestede…

Begonnen door Marcel van Mierlo

0 1 Feb 2016

Zijn er marges waarbinnen een staalplaatbetonvloer mag doorbuigen?

Ik heb een garagebox gekocht op de begane grond,  boven mijn box zit een garagebox op de eerste verdieping. De staalplaatbetonvloer in de b…

Begonnen door Chris de Jongh

9 29 Jan 2016
Antwoord van Chris de Jongh

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2017   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...