BouwProfs

De bouw online verbonden.

Bouwvragen (482)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Is het biobased materiaal bamboe een goed alternatief voor staal in gewapend beton?

Staal is niet weg te denken uit het bouwproces, al meer dan honderd jaar wordt er mee gebouwd. Toch is er een aantrekkelijk biobased materi…

Begonnen door Michel Eek

2 8 Feb 2016
Antwoord van Pascal van Droogenbroeck

Wat zou een knelpunt kunnen zijn voor Tiny Houses?

De Tiny House Movement groeit snel in Nederland. Meerdere steden wijzen plaatsen aan om Tiny Housers ruimte te bieden, en inmiddels bestede…

Begonnen door Marcel van Mierlo

0 1 Feb 2016

Zijn er marges waarbinnen een staalplaatbetonvloer mag doorbuigen?

Ik heb een garagebox gekocht op de begane grond,  boven mijn box zit een garagebox op de eerste verdieping. De staalplaatbetonvloer in de b…

Begonnen door Chris de Jongh

9 29 Jan 2016
Antwoord van Chris de Jongh

Wie is wat jou betreft een echte innovator in de bouw?

Innovators en vernieuwers, je komt ze in iedere branche tegen. Maar liefst 40% van de bedrijven in de bouw ziet zichzelf als voorloper op h…

Begonnen door Michel Eek

0 28 Jan 2016

Vochtplekken buitengevel na spouwmuurisolatie

Van een kennis ontving ik de volgende probleem: "Sinds onze spouwmuur met Supafil is geïsoleerd, hebben wij last van grote vochtplekken op…

Begonnen door J

1 10 Jan 2016
Antwoord van Michel Eek

Advies gezocht inzake zink dat klappert vast te zetten.

Op mijn recent gebouwde dak 30 m boven maaiveld, met een hoek van 15 graden is een zinken dak gelegd op houten beplating. Het hoogste gebou…

Begonnen door Bert Uitterhoeve

13 8 Jan 2016
Antwoord van BouwProfs Redactie

Tellen zonnepanelen op afstand mee voor de EPC-berekening?

Installaties voegen toe aan de duurzaamheid van een woning. Zonnepanelen op het dak verlagen de EPC. Wat nu als bij een nieuwbouwhuis waarv…

Begonnen door BouwProfs Redactie

2 24 Dec 2015
Antwoord van Menno Hartsema

Wat zijn de mogelijkheden om deelopdrachten in uitvoering te staken, te beëindigen of niet te gunnen vanuit de UAV?

Stel er wordt een aannemingsovereenkomst gesloten waarbij aannemer A en opdrachtgever B overeenkomen 4 gebouwen te realiseren voor een bepa…

Begonnen door Bas

1 23 Dec 2015
Antwoord van Ron Reijnders

PE isolatie aanbrengen op dunne halfsteens binnenspouwblad, wat zijn de voor- en nadelen?

Er staan in dit land veel woningen met een halfsteens binnenspouwblad. Je zou ze kunnen isoleren door tegen deze betrekkelijk dunne halfst…

Begonnen door BouwProfs Redactie

2 21 Dec 2015
Antwoord van Bert Uitterhoeve

Hoe logisch is het dat de aannemer zijn eigen werk controleert?

Vanuit haar rol draagt de “Woningbouwvereniging” de verantwoordelijkheid en zorg voor haar objecten. Deskundig toezicht, onder meer van de…

Begonnen door BouwProfs Redactie

7 17 Dec 2015
Antwoord van Louis Tolsma

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+