BouwProfs

De bouw online verbonden.

Bouwvragen (482)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Hoe zijn de ervaringen met volgeschuimde spouwmuren?

Het is al sinds de jaren 70 van de vorige eeuw een bekend gegeven, spouwmuren die volgestopt worden met pur en met schuim. Jaarlijks wordt…

Begonnen door Wim Weerink

42 22 Jun 2016
Antwoord van Frank Koster

Er zit een luchtje aan veel 'frisse' scholen.

Het was zo'n prachtig plan van het toenmalige kabinet Balkenende. Maak scholen frisser en energiezuiniger. Beter voor de kinderen en docent…

Begonnen door Michel Eek

12 18 Apr 2016
Antwoord van Hermien Koerts

Ventilatiesysteem "Frisse School" werkt niet naar behoren, waar kan ik een objectief advies ter verbetering krijgen?

Bernard Vercouteren van den Berge stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag. Op een school in Middelburg zijn enkele jaren…

Begonnen door BouwProfs Redactie

37 18 Apr 2016
Antwoord van Theo Beelien

Wie is aansprakelijk voor schade, uitvoerend bedrijf of leverancier?

Als er een product wordt geleverd en er vervolgens door een uitvoerend bedrijf die het verwerkt problemen ontstaan wie is er dan verantwoo…

Begonnen door BouwProfs Redactie

22 31 Mrt 2016
Antwoord van Gertjan Schaap

Welke mogelijkheden zijn er om tocht te weren bij een taatsdeur?

Bij een taatsdeur zit er geen scharnier aan het kozijn, maar een pen in de vloer en loodrecht erboven in het plafond. Dit maakt dat zo'n de…

Begonnen door edwin kolkman

4 15 Mrt 2016
Antwoord van edwin kolkman

Vraag over het bevestigen van een stalen balkon aan de gevel.

Het wordt aan mij steeds vaker gevraagd of je een stalen balkon aan je buiten spouwblad kan hangen zonder het te bevestigen aan je strijkba…

Begonnen door G.Gorter

4 22 Feb 2016
Antwoord van Germ Eppinga

Mag het casco op de vloer buiten de funderingslijn worden geplaatst?

Als particulier wil ik op termijn mijn eigen woning bouwen, en ben druk bezig om mijn eisen voor de woning op een rij te zetten, materiaal-…

Begonnen door Jeroen Boschma

7 22 Feb 2016
Antwoord van Cock van der Kaaij

Schuimisolatie tegen het binnenblad gespoten, wie is bekend met deze vorm van isolatie?

Bas Spanjers is architect. In de BouwProfs groep op Linkedin stelt hij de volgende bouwvraag: Als architect besef ik me maar al te goed dat…

Begonnen door BouwProfs Redactie

13 19 Feb 2016
Antwoord van Claire Kroon

Is een NPR richtlijn wetgeving of een advies?

In een appartementengebouw zijn de rookgasafvoerkanalen vervangen. De bestaande rookgasafvoer zat in een smalle schacht samen met de standl…

Begonnen door Ivan Oonk

6 19 Feb 2016
Antwoord van Remko Zuidema

Wat is de levensduur van een hydrofoorinstallatie?

Weet iemand wat de levensduur kan zijn van een hydrofoorinstallatie? Of beter gezegd wanneer zou je deze moeten gaan vervangen? Na 15 jaar,…

Begonnen door Mathieu Paardekooper

3 19 Feb 2016
Antwoord van BouwProfs Redactie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+