BouwProfs

De bouw online verbonden.

Duurzaamheid (283)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Ik werk aan een Cradle-to-Cradle startpagina, wie heeft tips?

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een Cradle to Cradle startpagina. Dit wordt een dochter van Startpagina. Startpagina wordt nog…

Begonnen door Michel Eek

14 18 Jun 2013
Antwoord van Michel Eek

Cradle-to-Cradle met baksteengranulaat

In Nederland wordt al langer gezocht naar het hergebruik van oude metselwerkgevels. Onderzoek is opgezet om na te gaan of gevelbakstenen en…

Begonnen door Rob Mulder

0 30 Mei 2013

Ik zoek nieuwe materialen voor uitvoeren van woningen met eco-isolatiematerialen. Wie helpt?

Philippe Uyttendaele is in de BouwProfs groep op Linkedin naar het volgende: Ik ben op zoek naar nieuwe materialen en het uitvoeren van won…

Begonnen door Andre Letsch

19 30 Mei 2013
Antwoord van Matthias de Vries

Damp-open versus binnenklimaat passiefbouw, zijn we niet beter af door juist niet-dampopen te bouwen?

Door te isoleren en luchtdicht te construeren volgens passiefhuis principes en gebalanceerde ventilatie met wtw ontstaat een binnenklimaat…

Begonnen door Robert Sikkens

5 30 Mei 2013
Antwoord van Richard Muller

BouwProfs Dossier: Earthships, wie heeft kennis / ervaringen?

Earthships zijn de afgelopen tijd regelmatig in het nieuws geweest. Het principe van Earthships is geconcentreerd rond 3 uitgangspunten:…

Begonnen door Michel Eek

3 10 Mei 2013
Antwoord van Marcel van Mierlo

Hoe 'verkopen' we duurzaam (ver)bouwen aan de klant?

Het verbeteren van comfort of materiaal dat aan vervanging toe is zijn belangrijkere redenen om te gaan verbouwen dan om de energierekening…

Begonnen door Andre Letsch

3 3 Mei 2013
Antwoord van Carl-peter Goossen

PPS contract altijd met winst in gaan!

Afgelopen zaterdag was ik op het passiefhuis congres in frankfurt. Hier kwam een "poster" lezing voorbij. De deelstaat Hessen wilde een nie…

Begonnen door Carl-peter Goossen

1 25 Apr 2013
Antwoord van Geert Bellens

Ledverlichting standaard toe passen bij de bouw van nieuwe tunnels. Een goed idee of niet?

Jeroen Bartels werkt als project- en procesmanager voor diverse grote publieke en private organisaties. In de BouwProfs groep op Linkedin s…

Begonnen door BouwProfs Redactie

10 20 Apr 2013
Antwoord van Richard Kloosterhuis

Hoe belangrijk zijn steden in de transitie naar een duurzame samenleving?

In 2030 zal 75% van de wereldwijde energiebehoefte afkomstig zijn van steden. De grootste uitdaging hierbij is om de stad leefbaar te houd…

Begonnen door Andre Letsch

8 17 Apr 2013
Antwoord van Andre Letsch

Hoe zorgen we ervoor dat kantoorgebruikers bij een verhuizing voor een bestaande locatie kiezen?

Je leest het regelmatig, herbestemming van kantoren in verband met de grote leegstand. Deze week viel mijn oog op een onderzoek van USP Mar…

Begonnen door Michel Eek

7 7 Apr 2013
Antwoord van BouwProfs Redactie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+