BouwProfs

De bouw online verbonden.

Hoe voorkom je barstjes in de verf nadat het is aangebracht op een kitvoeg?

Welke collega kent dit probleem, barstjes in de verf nadat deze is aangebracht op een kitvoeg? Een glaszettersbedrijf heeft dit ongeveer 4 weken geleden afgekit met een MSP-Hybride afdichtingskit.

Wij hebben het afgetopt en afgewassen met een verfreinigingsmiddel. Op de kitnaden zit een water gedragende multiprimer.

Deze vraag is gesteld in de BouwProfs Linkedin groep door Wil Hoven.

Weergaven: 127

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hoi Wil , wat bedoel je met afgetopt? Overgekit?

GRt Ernst

Beste Wil,

Wat ik op de foto zie is een craquele effect in de verflaag. Dit ontstaat als de droging van de verf is verstoord door een te lage temperatuur en/of een te hoog vochtgehalte. Dat het alleen op de kit optreed doet vermoeden dat het met een te lage temperatuur te maklen heeft.

MvG Erik van den Einden

Hallo Wil,

 dan ga je er dus vanuit dat de temperatuur van de kitrand significant lager is als van het hout, en dat daardoor het effect optreed?



Erik van den Einden zei:

Beste Wil,

Wat ik op de foto zie is een craquele effect in de verflaag. Dit ontstaat als de droging van de verf is verstoord door een te lage temperatuur en/of een te hoog vochtgehalte. Dat het alleen op de kit optreed doet vermoeden dat het met een te lage temperatuur te maklen heeft.

MvG Erik van den Einden

Hallo Ernst,

Niet significant lager, maar een fractie lager kan al voldoende zijn om onder de drogingscondities van watergedragen verfproducten te komen.

Aangezien het glas kouder zal zijn dan het kozijnhout is het goed voorstelbaar dat dit het geval is. Gezien de huidige temperaturen is dit wel een extreem voorbeeld. In de wintermaanden ben ik dit wel eerder tegengekomen.

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2019   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+