BouwProfs

De bouw online verbonden.

Geert Elemans stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag:
Wie kent transparant materiaal dat als overkapping kan dienen en waar pv in is verwerkt om zonenergie op te wekken, liefst zo licht mogelijk van gewicht. En zo licht mogelijk voor daglicht.

Weergaven: 2366

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik dacht ook direct aan deze, maar blijkbaar te laat.

mooi vb naar mijn mening.



Richard Hoomans zei:

Ga maar eens kijken bij de brandweerpost in Houten

http://www.pvdatabase.org/pdf/Brandweergebouw_Houten.pdf

Goedemiddag Geert,

 

Ik ken een partij, die met een nieuwe toepassing bezig is. Product zal over 4 maanden te bezichtigen zijn op de Floriade.

Basisplaat is een polycarbonaatplaat met een aanvulling, waarin warmte en koude stroomt. In de zomer zal de warmte opgevangen worden en in de winter oogst men de koude.

Ook dit is een innovatieve toepassing, waarbij warmte / koude opslag een rol speelt. Leverancier spreekt over een transparante buffer van een gebouw. Serredaken, Atria etc. kunnen met dit materiaal voorzien worden.

Als jij hier meer van wilt weten, dan hoor ik dat wel.

Bij het bedrijf EcoXtra zijn deze panelen te verkrijgen: prijslijst www.ecoxtra.nl/media/1/ecoXtra%20prijslijst%2006.08.WEB.pdf

Ook op het NS Station Rotterdam CS zijn deze panelen te zien.

Beste Geert,

Wij hebben dergelijke systemen veelvuldig gemaakt en er is heel veel speelruimte in mogelijke oplossingsrichtingen.

Om veel zonlicht te krijgen kun je de afstanden tussen de cellen variëren en dus vergroten. Maar dan komt er wel minder stroom uit de installatie. Wat is ideaal in deze? 

En om een licht systeem te krijgen kan er gekozen worden voor een slankere compositie van het glas, bv 33.2. Maar dat moet wel kunnen met de constructie. Is het 2-zijdig opgelegd of 4 zijdig. 

Isolatie? Indien het ongeisoleerd kan blijft het gewicht ook beperkt. Anders verdubbeld het direct met een spouw en binnenblad. 

Er worden ook opties aangeboden met een doorzichtige tedlar aan de achterkant ipv het gebruikelijke glas, maar dat is minder transparant. Dat is een keuze.

Kijk evt ook op onze website. 

Gegroet

http://www.osps.eu/references.php?category_id=3&reference_id=247

Antwoorden op discussie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+