De bouw online verbonden.
Bloggen is in tegenwoordig. Niet voor niets, want met een persoonlijke blog bereik je in korte tijd heel veel mensen. Ook zakelijk neemt het bloggen een steeds belangrijkere positie in. Algemene kennis over bijvoorbeeld een specifiek bouwonderwerp kan overal gevonden worden op het internet. Maar het interpreteren van deze kennis en informatie is een ander verhaal. Daarbij is de afzender van groot belang. Mensen willen tenslotte weten wie de informatie geeft.
Op BouwProfs verwelkomen we maandelijks zo’n 50.000 professionals uit de bouw en omliggende branches. Een belangrijke reden voor deze professionals om ons netwerk te bezoeken is dat men goede en relevante informatie over bouw specifieke onderwerpen wil lezen. En dat is waar jij in beeld kan komen. Want op BouwProfs zoeken we op dit moment professionals die als expert blogger willen schrijven op BouwProfs.
Waarom zou je willen gaan bloggen?
Je laat zien dat je bestaat
Heel eenvoudig eigenlijk. Mensen nemen informatie aan van andere mensen. En dan bij grote voorkeur van mensen die een autoriteit zijn (of beginnen te worden) in het gebied waarover men informatie zoekt. Door te bloggen maak je jezelf bekend, vertel je wie je bent en wat jij specifieke expertise is.
Je laat zien wat je weet
Zoals gezegd zoeken veel mensen naar achtergronden van nieuws, producten en ontwikkelingen in de markt. Door jouw kennis kan je door middel van je blog bijdragen laten zien dat jij het onderwerp beheerst, dat jij de expert ben.
Je communiceert met potentiele klanten
Een heel belangrijk onderdeel. Als blogger haal je door je kennis te delen en je visie te geven ook gewoon nieuwe klanten binnen. Stel je eens voor dat jij regelmatig voor een professioneel publiek van meer dan 50.000 man kan schrijven over het onderwerp waar jij vakinhoudelijk veel over weet. Dat biedt enorm veel kansen. Wij merken het zelf ook. Wij krijgen regelmatig vragen over de inzet van sociale media binnen de bouw. Waarom? Omdat wij zelf dagelijks bezig zijn binnen dit onderwerp. Mensen weten ons te vinden over dit onderwerp omdat we laten zien dat wij er echt verstand van hebben.
Overtuigd?
Dat kan jij ook bereiken. Heb je een specifieke kennis over 1 of meerdere bouwthema’s? Meld je dan aan als expert blogger voor BouwProfs.
Hoe werkt het?
Heel eenvoudig eigenlijk. Jij schrijft de tekst en levert deze bij ons aan. De tekst mag geen promotie van je eigen bedrijf of product zijn. Onze lezers zijn namelijk niet op zoek naar verkapte advertenties, ze zoeken goede informatie. En dankzij jouw goede informatie komen ze toch wel bij je terecht als ze een concrete vraag of probleem hebben waar jij hen mee kunt helpen.
Wij herschrijven de tekst zodat het voor onze lezers herkenbaar is in de stijl waarop wij normaal gesproken schrijven. Inhoudelijk veranderen we uiteraard niets. Als je foto’s er bij hebt ontvangen we deze graag. Zo niet dan plaatsen wij foto’s er bij. Bij je blog plaatsen we meteen een persoonlijk profiel zodat lezers weten wie je bent en hoe ze contact met je kunnen opnemen. En dat doen ze weten wij uit ervaring.
Je blog plaatsen wij op onze BouwProfs website. Verder wordt je blog doorgeplaatst in onze Linkedin groep BouwProfs. Afhankelijk van het onderwerp plaatsen we je blog ook in andere Linkedin goepen van ons zoals Duurzaam Bouwen, Woningcorporaties Nederland, Vastgoed Community en CleanTech Nederland. Je blog gaan we ook promoten via onze sociale media kanalen op Facebook, Twitter en Google+.
Ga jij de uitdaging aan? Stuur ons dan een mail en vertel ons waar jij kennis over hebt en waarover jij zou willen gaan bloggen. Zoek je een voorbeeld van een blog op BouwProfs? Yvonne Waterman schrijft regelmatig over het onderwerp asbest op BouwProfs. Bekijk hier een bijdrage van Yvonne.
Welkom bij
BouwProfs
© 2024 Gemaakt door Michel Eek. Verzorgd door
Je moet lid zijn van BouwProfs om reacties te kunnen toevoegen!
Wordt lid van BouwProfs