BouwProfs

De bouw online verbonden.

Duurzaamheid (283)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Wat kunnen Nederlandse steden doen om zich te profileren op het gebied van Duurzaam Bouwen?

Hanan Chafia stelt in de BouwProfs groep op Linkedin het volgende aan de orde: Almere loopt wat duurzaam bouwen betreft licht voor op ander…

Begonnen door BouwProfs Redactie

4 28 Mrt 2013
Antwoord van B. Klop

Moeten we Passief bouw per wet gaan regelen?

Op 4 en 5 mei aanstaande wordt de beurs Passive House in Brussel gehouden. Het is niet toevallig dat gekozen is voor Brussel als locatie vo…

Begonnen door Michel Eek

26 25 Mrt 2013
Antwoord van BouwProfs Redactie

Wat als we woningen een RFID chip geven en daarmee het onderhoud en garantie monitoren?

Richard Kindermann legt in de BouwProfs groep op Linkedin het volgende voor: Mijn idee is om de woning te voorzien van een Radio frequency…

Begonnen door BouwProfs Redactie

27 8 Mrt 2013
Antwoord van Hans Pardoel

Is het verstandig mij volledig af te sluiten van het gasnet als ik helemaal zelfvoorzienend wil worden?

Peter de Gussem is adviseur duurzame energie bij Groen Limburg. In de BouwProfs groep op Linkedin stelt hij de volgende vraag: Ik wil gaan…

Begonnen door Andre Letsch

15 8 Mrt 2013
Antwoord van Hans Pardoel

Duurzaam en energiezuinig maken van de bestaande bouw, waar begin je?

Ruben Valenteyn is bedrijfsleider bij Bot Bouw. In de BouwProfs Duurzaam Bouwen groep op Linkedin stelt hij de volgende vraag: Waar vind ji…

Begonnen door BouwProfs Redactie

22 8 Mrt 2013
Antwoord van Richard Kindermann

Wie kan mij iets vertellen over het gasverbruik van overdekte zwembaden?

Romke van der Wal werkt bij CRH Claysolutions. In de BouwProfs groep op Linkedin stelt hij de volgende vraag: Ik ben benieuwd hoe groot de…

Begonnen door BouwProfs Redactie

8 4 Mrt 2013
Antwoord van Menno Gijrath

Hoe verhouden traditionele materialen zoals beton zich ten opzichte van duurzaam bouwen?

  (bron: bouwenwonen.net) In België heeft de Universiteit van Louvain-la-Neuve onlangs de publicatie gepresenteerd genaamd Beton en Duurzaa…

Begonnen door Andre Letsch

21 4 Mrt 2013
Antwoord van jacques serle

De bouw moet haar houding veranderen... maar hoe?

De bouw kan de crisis niet veranderen, maar wel haar houding. Dat is de kern van de nieuwjaarsboodschap van een aantal kopstukken en opdrac…

Begonnen door Andre Letsch

2 1 Mrt 2013
Antwoord van Elske van de Fliert

Idee: bouw standaard zonnepanelen in bij iedere nieuwbouw.

Willem Spel is inkoopmanager bij Wood United Pte Ltd. In de BouwProfs Linkedin groep legt hij vandaag het volgende voor: Zou het het niet w…

Begonnen door Andre Letsch

30 29 Jan 2013
Antwoord van B. Klop

BREEAM-NL ontwikkelt tool om duurzaamheid te meten.

BREEAM-NL van het DGBC heeft een tool ontwikkeld waarmee de duurzaamheid die toegepast wordt is te meten. Er zijn verschillende gradaties d…

Begonnen door Eric Hogenbirk

0 21 Jan 2013

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+