BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'spouw' (9)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Wanneer spreken we van een spouwmuur?

Wat is eigenlijk de definitie van een spouwmuur? In mijn beleving geldt dat wanneer de spouw groter is dan 150 mm er sprake is van twee nie…

Begonnen door BouwProfs Redactie

11 2 Feb 2020
Antwoord van Ben maes

Kan een extra voorzetwand geplaatst worden als je een spouw isoleert met eps isoparels?

Deze vraag is per mail gesteld door Ben Koning van BKB Bouw uit Volendam. Ik ben bezig om bij iemand de spouw te isoleren door middel van n…

Begonnen door BouwProfs Redactie

4 6 Jan 2017
Antwoord van Karel Dekker

Hoe zijn de ervaringen met volgeschuimde spouwmuren?

Het is al sinds de jaren 70 van de vorige eeuw een bekend gegeven, spouwmuren die volgestopt worden met pur en met schuim. Jaarlijks wordt…

Begonnen door Wim Weerink

42 22 Jun 2016
Antwoord van Frank Koster

bestaande spouwmuur na-isoleren + nieuwe buitengevel

Ziet iemand bouwtechnische problemen bij de volgende opbouw? Het betreft een bestaande bungalow met een bestaande spouwmuur. Deze wordt ene…

Begonnen door ing. Rob van Rooij

12 19 Mei 2016
Antwoord van Jules K

PE isolatie aanbrengen op dunne halfsteens binnenspouwblad, wat zijn de voor- en nadelen?

Er staan in dit land veel woningen met een halfsteens binnenspouwblad. Je zou ze kunnen isoleren door tegen deze betrekkelijk dunne halfst…

Begonnen door BouwProfs Redactie

2 21 Dec 2015
Antwoord van Bert Uitterhoeve

Hoe isoleer ik een buitenmuur zodanig dat deze een R heeft van minimaal 7 m2. K/W?

Hoe isoleer ik een buitenmuur, zijnde een spouwmuur, zodanig dat deze een R heeft van minimaal 7 m2.K/W (bij voorkeur een R van 9)? Het ide…

Begonnen door BouwProfs Redactie

33 19 Sept 2015
Antwoord van Vincent Pot

Spouwmuur extra isoleren aan de buitenzijde, zinloos of niet?

Is het zinvol om een spouwmuur extra te isoleren aan de buitenzijde? Deze vraag is een vervolg op de vraag van Marianne die eerder gesteld…

Begonnen door Kerssemakers Ward

8 24 Nov 2014
Antwoord van Wim Corvers

Kan een spouwmuur met aan de buitenkant isolatie damp open zijn?

Kan een spouwmuur damp open zijn als deze isolatie aan de buitenkant heeft? Ik stel deze vraag in het kader van een casestudie. In de tradi…

Begonnen door BouwProfs Redactie

17 20 Okt 2014
Antwoord van Eddy H. J. Cruysberghs

schimmelvorming en zwam na isolatie in de spouw, wie is verantwoordelijk?

Harry Noordberger stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag: Isolatie in de spouw, bij een klant werd spouwisolatie aangebr…

Begonnen door BouwProfs Redactie

8 4 Jun 2014
Antwoord van Eddy H. J. Cruysberghs

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+