BouwProfs

De bouw online verbonden.

Duurzaamheid (283)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Wat is jullie mening over duurzame stapelblokken met hoge isolatie?

Rinus Haarman is project voorbereider bij bouwkundig bureau Haarman. In de BouwProfs linkedin groep stelt hij de volgende vraag: Ik was aan…

Begonnen door BouwProfs Redactie

7 6 Nov 2013
Antwoord van Matthias de Vries

Zonnepanelen: doe-het-zelf of met installatie?

Zojuist zag ik op RTL nieuws een bericht over het plaatsen van zonnepanelen. Via Eneco en Karwei zijn de pakketten erg duur. Koop je het ec…

Begonnen door Ingeborg van den Ban

14 4 Nov 2013
Antwoord van Ingeborg van den Ban

Regionale beurs over energieneutraal bouwen 23.10 HAN Arnhem

Zoek je inspiratie en wil je leren van bewezen best practices op het gebied van passiefhuis bouw? Kom dan op 23 oktober van 12-17 uur naar…

Begonnen door Carl-peter Goossen

0 9 Okt 2013

Mijn overtuiging, woningen met een EPC van 0,4 zijn duurder dan passiefhuizen.

Ik geloof niet dat passiefhuis te duur is. Eerder andersom. Passiefhuis levert geld op. Frank Junker vertelde op het passiefhuis congres in…

Begonnen door Carl-peter Goossen

14 3 Okt 2013
Antwoord van Wim Corvers

Wat zijn voor een particulier de motieven om voor een duurzame woning te kiezen?

Voor ScanaBouw is het gebruik van bio based materialen zeer belangrijk. We gebruiken eigenlijk niet anders. Omdat wij een echte houtbouwer…

Begonnen door Alexander de Jong

2 26 Sept 2013
Antwoord van Alexander de Jong

Shingles als dakbedekking, met een extra functie. Opwekken van elektriciteit.

Graag ontvang ik jullie mening over de solarshingle, zie de bijlagen. Dakbedekking voor monumentale gebouwen, kerken en dergelijke. Dat is…

Begonnen door Peter van der Zijde

0 24 Sept 2013

Welke goedkopere alternatieven voor houtskeletbouw zijn er om een goed geïsoleerde gevel (RC>7) te bereiken?

Paul Meindersma is Projectleider ICT bij het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. In de Duurzaam Bouwen groep op Linkedin stelt hij de…

Begonnen door BouwProfs Redactie

16 20 Sept 2013
Antwoord van Bert Rouwenhorst

Is het FSC keurmerk hout ten dode opgeschreven?

Vandaag staat onder meer in Trouw te lezen dat Nederlandse bosbeheerders massaal het vertrouwen hebben opgezegd in het FSC-keurmerk voor du…

Begonnen door Andre Letsch

8 3 Sept 2013
Antwoord van Harrie Lieverse

Hoe beoordeel jij het nieuwe Energieakkoord?

Kabinet, bonden, werkgevers en milieuorganisaties zijn het eens over het Energieakkoord. De Sociaal-Ecomomische Raad (SER) heeft dat woensd…

Begonnen door Andre Letsch

6 31 Aug 2013
Antwoord van Miguel Agerkop

Kan BIM gebruikt worden als graadmiddel voor bewijsvoering duurzaam bouwen?

Is het met de huidige techniek mogelijk om aantoonbaar duurzaamheidswaarden (als die al bestaan) toetsbaar op te nemen in een BIM model. Bi…

Begonnen door Fred janssen

9 15 Jul 2013
Antwoord van jacques serle

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+