De bouw online verbonden.
Sorteren op: Weergeven
Discussies | Antwoorden | Vandaag op BouwProfs |
---|---|---|
Zijn er vergelijkbare systemen als Herman de zonnestroomverdeler zonder abonnement?Als bestuurslid van een Vve zijn wij ons aan het oriënteren op het plaatsen van zonnepanelen. Een van de mogelijkheden die voorbij is geko… Door Mathieu Paardekooper begonnen in Duurzaamheid |
5 |
12 Mrt 2016 Antwoord van Mathieu Paardekooper |
Hebben zonnepanelen (veel) onderhoud nodig?Zonnepanelen zijn niet meer weg te denken in het hedendaagse straatbeeld. Gelukkig maar want zonne energie is een duurzaam alternatief voo… Door BouwProfs Redactie begonnen in Duurzaamheid |
8 |
11 Mrt 2016 Antwoord van Pascal van Droogenbroeck |
Vraag over het bevestigen van een stalen balkon aan de gevel.Het wordt aan mij steeds vaker gevraagd of je een stalen balkon aan je buiten spouwblad kan hangen zonder het te bevestigen aan je strijkba… Door G.Gorter begonnen in Bouwvragen |
4 |
22 Feb 2016 Antwoord van Germ Eppinga |
Mag het casco op de vloer buiten de funderingslijn worden geplaatst?Als particulier wil ik op termijn mijn eigen woning bouwen, en ben druk bezig om mijn eisen voor de woning op een rij te zetten, materiaal-… Door Jeroen Boschma begonnen in Bouwvragen |
7 |
22 Feb 2016 Antwoord van Cock van der Kaaij |
Schuimisolatie tegen het binnenblad gespoten, wie is bekend met deze vorm van isolatie?Bas Spanjers is architect. In de BouwProfs groep op Linkedin stelt hij de volgende bouwvraag: Als architect besef ik me maar al te goed dat… Door BouwProfs Redactie begonnen in Bouwvragen |
13 |
19 Feb 2016 Antwoord van Claire Kroon |
Is een NPR richtlijn wetgeving of een advies?In een appartementengebouw zijn de rookgasafvoerkanalen vervangen. De bestaande rookgasafvoer zat in een smalle schacht samen met de standl… Door Ivan Oonk begonnen in Bouwvragen |
6 |
19 Feb 2016 Antwoord van Remko Zuidema |
Wat is de levensduur van een hydrofoorinstallatie?Weet iemand wat de levensduur kan zijn van een hydrofoorinstallatie? Of beter gezegd wanneer zou je deze moeten gaan vervangen? Na 15 jaar,… Door Mathieu Paardekooper begonnen in Bouwvragen |
3 |
19 Feb 2016 Antwoord van BouwProfs Redactie |
Is het biobased materiaal bamboe een goed alternatief voor staal in gewapend beton?Staal is niet weg te denken uit het bouwproces, al meer dan honderd jaar wordt er mee gebouwd. Toch is er een aantrekkelijk biobased materi… Door Michel Eek begonnen in Bouwvragen |
2 |
8 Feb 2016 Antwoord van Pascal van Droogenbroeck |
Bebouwing aan de kust, ben jij voor- of tegenstander?Ik woon zelf aan de kust. Ons plaatselijke suffertje opent vandaag met de kop 'Angst bebouwing kust onnodig'. Kort na het kerstreces besloo… Door Michel Eek begonnen in BouwProfs discussie |
9 |
2 Feb 2016 Antwoord van Ton Wesdijk |
Wat zou een knelpunt kunnen zijn voor Tiny Houses?De Tiny House Movement groeit snel in Nederland. Meerdere steden wijzen plaatsen aan om Tiny Housers ruimte te bieden, en inmiddels bestede… Door Marcel van Mierlo begonnen in Bouwvragen |
0 | 1 Feb 2016 |
Welkom bij
BouwProfs
© 2025 Gemaakt door Michel Eek.
Verzorgd door