De bouw online verbonden.
Sorteren op: Weergeven
Discussies | Antwoorden | Vandaag op BouwProfs |
---|---|---|
Trainer gezocht voor onze ééndaagse workshop Update Duurzaam Bouwen.Vanuit BouwProfs organiseren we regelmatig ééndaagse trainingen voor de bouwsector. Zo verzorgen we regelmatig de training Vochtproblemen i… Door Michel Eek begonnen in Duurzaamheid |
1 |
11 Okt 2016 Antwoord van Carl-peter Goossen |
Op welke wijze kan een koudebrug bij balk lagen in oude ongeïsoleerde bouwwerken correct worden geïsoleerd, om condensvormingen en/of schimmels te voorkomen?Wanneer isolatiemateriaal tot tegen de balk wordt geplaatst en de ruimte tussen gevel en balk niet wordt gevuld kan zich achter de balk con… Door Michael Slof begonnen in Bouwvragen |
4 |
28 Sept 2016 Antwoord van Michael Slof |
Hoe veilig is het werken met glaswol en steenwol?Van een aantal bouwmaterialen is bekend dat er gezondheidsrisico's kleven aan het werken met deze materialen. Asbest is uiteraard bekend. E… Door Michel Eek begonnen in BouwProfs discussie |
6 |
13 Sept 2016 Antwoord van BouwProfs Redactie |
Gezocht: bureau met expertise in brandveiligheid Bouwbesluit 2012Ik zoek een bouwkundig (advies-)bureau met ondermeer specifieke expertise op het gebied van brandveiligheid (o.b.v. Bouwbesluit 2012), om e… Door Germ Eppinga begonnen in Bouwvragen |
10 |
13 Sept 2016 Antwoord van Germ Eppinga |
Is betonkernactivering een goede optie als je duurzaam en energiezuinig wilt bouwen?Er zijn verschillende mogelijkheden om duurzaam te investeren en energiezuinig te bouwen. Betonkernactivering is hier één van. Ik ben aan… Door BouwProfs Redactie begonnen in Bouwvragen |
41 |
2 Sept 2016 Antwoord van S.H. IJpma |
Waarom worden de Rc - eisen vanuit het Bouwbesluit door aannemers genegeerd?De laatste tijd krijg ik offertes binnen van aannemers waarin een geheel andere Rc-waarde wordt omschreven dan ik heb omschreven in de deta… Door Ton Kowalczyk begonnen in Duurzaamheid |
31 |
1 Aug 2016 Antwoord van George Balsing |
Zelfsluitende deur garage en bijkeuken?Moet er eigenlijk een zelfsluitende, brandwerende deur tussen een garage en bijkeuken van een nieuwbouw woning? Door Luut Rozenga begonnen in Bouwvragen |
2 |
25 Jul 2016 Antwoord van Michel Eek |
Toename van het aantal doden als gevolg van een bouwongeval. Hoe kunnen we de bouwsector veiliger maken?Een alarmerend bericht verscheen afgelopen maand ineens in het nieuws. Het aantal doden als gevolg van een bouwongeval is de afgelopen maan… Door Michel Eek begonnen in BouwProfs discussie |
0 | 20 Jul 2016 |
Gezocht: constructeur met affiniteit met klimmenInitiatiefgroep Klimmers 073 (IK073) werkt aan realisatie van een klim- en boulderfaciliteit in ’s-Hertogenbosch. Wij hebben een mogelijke… Door Anja Beyer begonnen in Bouwprof gezocht! |
0 | 19 Jul 2016 |
Hoe veranker ik XPS isolatie op de juiste wijze aan een keldervloer?Wat is de optimale manier om XPS isolatie aan een keldervloer te verankeren? Onder een Passiefhuis komt een geïsoleerde kelder, die in open… Door Cock van der Kaaij begonnen in Bouwvragen |
12 |
5 Jul 2016 Antwoord van Willem Jan Laane |
Welkom bij
BouwProfs
© 2025 Gemaakt door Michel Eek.
Verzorgd door