BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'renovatie' (17)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Welke eisen worden gesteld aan daglicht toetreding binnen bestaande bouw?

Ik heb een vraag over een kozijnrenovatie in een appartementencomplex uit 1983 en de minimale eisen die hierbij worden gesteld aan daglicht…

Begonnen door BouwProfs Redactie

2 23 Jun 2021
Antwoord van BouwProfs Redactie

Welke alternatieven zijn er voor de traditionele opbouw van een gewapende betonvloer?

(foto: joostdevree.nl) Bij een renovatie tref ik vaak on-geïsoleerde betonvloeren aan op zand. De isolatie aan de bovenkant wordt nogal ee…

Begonnen door Ben Spenkelink

7 7 Dec 2020
Antwoord van Xander Arets

Waarom wil bouwminnend Nederland niet of nauwelijks aan de Kalkhennep bouw?

In de landen rondom Nederland zien we dat kalkhennep bouw als duurzame bouw steeds vaker wordt toegepast, waarbij duurzaamheid en energiebe…

Begonnen door Gerald Megens

8 1 Jul 2019
Antwoord van Ralf van Tongeren

Is een NPR richtlijn wetgeving of een advies?

In een appartementengebouw zijn de rookgasafvoerkanalen vervangen. De bestaande rookgasafvoer zat in een smalle schacht samen met de standl…

Begonnen door Ivan Oonk

6 19 Feb 2016
Antwoord van Remko Zuidema

Vraag over de RC waarde bij isoleren bij een ingrijpende renovatie.

Freddie Peters stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag: Per 1 juli 2013 dienen we bij ingrijpende renovaties te isoleren…

Begonnen door BouwProfs Redactie

8 18 Mrt 2014
Antwoord van Wiebe Fokkema

Is renoveren met complete prefabgevels de toekomst?

 Discussie geplaatst in de BouwProfs groep op Linkedin door Stephan Dijkhuizen, projectmanager Conceptueel Bouwen Nederland: Achtergrond…

Begonnen door BouwProfs Redactie

4 21 Nov 2013
Antwoord van Onno de Vries

consumentenwensen over bouwen/indelen bij nieuwbouw/renovatie

Uiteraard zijn bouwprofs ook 'consumenten' van bouw-producten, maar ik werd getroffen door de rake benadering in het commentaar van een 'ge…

Begonnen door Egbert Bouwhuis

0 2 Sept 2013

De Scheveningse Pier: slopen of opknappen?

Sloopbedrijven zien het wel zitten. 't Kost wat, maar dan is ie ook weg. De Scheveningse Pier is failliet en inmiddels komt de discussie op…

Begonnen door Gerben van Dijk

10 17 Jan 2013
Antwoord van Jurjen Bolsenbroek

Hoe bereken ik de besparing op energiekosten bij vervanging van kozijnen?

Johan Smolenaers heeft in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag gesteld: 'In een voor-inventarisatie renovatie zou ik willen wet…

Begonnen door BouwProfs Redactie

8 9 Aug 2012
Antwoord van Toon de Jong

banken moeten focus verleggen van nieuwbouw naar de financiering van duurzame renovaties.

Jasper van den Munckhof is programmaregisseur SEV en één van de sprekers tijdens de Nationale DUBO Dag die op 27 september 2012 in het WTC…

Begonnen door Michel Eek

10 27 Jul 2012
Antwoord van Aldrik Bakker

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+