Discussie gestart op BouwProfs op Linkedin door Ronald de Groot, Hoofd Kwaliteit, Veiligheid, Milieu Dura Vermeer:
" Een aantal bedrijven heeft al een keuze gemaakt. Maar veel bedrijven zijn op dit moment actief op zoek naar een manier om alle projectgebonden documenten
(en dan bedoel ik werkelijk alle documenten die een projectrelatie hebben) in een digitale omgeving enkelvoudig op te slaan maar meervoudig toegangkelijk te hebben middels een gekoppelde rechtenstructuur.
Uiteindelijk doel is voor alle projectgebonden medewerkers te kunnen garanderen dat alle projectdocumenten in de juiste versie beschikbaar zijn en de kans op onbeheerde kopieen en vaag versiebeheer te elimineren.
Het zoeken is naar de juiste software toepassing is belangrijk. Verschillende leveranciers pretenderen alles te kunnen bieden maar wat zijn de ervaringen op dit moment? Welke software toepassingen worden op dit moment al gebruikt? Is men daar tevreden over? Zou men als men weer voor de keuze staat hetzelfde pakket kiezen? Wat waren de valkuilen waar men toch is ingetrapt. Welke documentkenmerken worden aan de documenten gekoppeld? Wat zijn de ervaringen met het ook buiten de eigen omgeving documenten te sharen?
Op dit moment is een projectmanagementteam druk bezig op basis van geinventariseerde wensen en eisen te komen tot een short list van aanbieders. Wij zijn dan ook reuze benieuwd naar de ervaringen bij de collega's!